سنا
1401/07/12
14:30
شاخص کل به کف تراز هفتگی خود رسید

در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۷۵۶ واحد (۰.۲۰ درصد) کاهش به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۴۸ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۴ هزار و ۸۷۶ واحدی (۰.۳۷درصد) به تراز یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)،در جریان آخرین روز کاری هفته، امروز سه‌شنبه، ۱۲ مهر ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۳۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۲۳ هزار و ۱۰۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده های نفتی با ۱۱ هزار و ۱۱۵ معامله به ارزش ۸۸۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۲ هزار و ۶۹۳ معامله به ارزش ۷۴۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۲ هزار و ۴۱۷ معامله به ارزش ۶۷۱ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۹ هزار و ۲۹۶ معامله به ارزش ۶۶۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۵۱ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۸۶ واحد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۸۱ واحد، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ۵۵.۸ واحد و شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲ هزار و ۶۸۲ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اسلامی ایران با ۵۳۹ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۴۰۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۵۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۱۷۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۲ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۳۸ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.


همچنین بیش از یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۶.۲ واحد، شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال با ۱.۸ واحد، شرکت سیمان لار سبزوار با ۱.۵ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۱.۳ واحد و گروه کارخانجات صنعتی تبرک با یک واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بیمه پاسارگاد با ۱۲۳ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع غدیر ایرانیان با ۷ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۳ واحد، شرکت کلر پارس با ۲.۴ واحد و شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0