سنا
1400/10/27
13:40
«غصینو» در صدر افزایش قیمت نمادهای فرابورسی

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، بیست و هفتم دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز شاخص فرابورس اگرچه پس از آغاز معاملات که روند افزایشی به خود گرفته بود در مسیری معکوس حرکت کرد، اما در نهایت در پایان معاملات تنها با ۳ واحد افزایش، سبز ماند. این در حالی است که عمده کاهش شاخص فرابورس ناشی از منفی شدن سنگ آهن گهر زمین بود که افت زیادی را تجربه کرد. از سوی دیگر، شرکت صنعتی مینو بیشترین تاثیر مثبت را در افزایش آیفکس داشت.


برپایه معاملات سومین روز هفته در فرابورس ایران، بیش از ۳ میلیارد و ۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال رسید. ارزش بازار پایه فرابورس نیز به بیش از۳ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال رسید.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت صنعتی مینو با ۱۱ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۵.۵۹ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۴.۳ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد و بیمه سامان با ۳.۹۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهرزمین با ۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲.۶ واحد، شرکت کلر پارس با ۲ واحد، شرکت جنرال مکانیک با ۱.۵۴ واحد و شرکت پتروشیمی مارون با ۱.۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0