سنا
1400/04/22
14:20
آغازی سبز، پایانی قرمز

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۲ تیر ماه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۱۴ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۳۱۶ واحد کاهش به عدد ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۱۶ واحد کاهش به ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۰۱ واحد کاهش به ۲۵۴ هزار و ۷۷۲ واحد رسید .


شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۱۴۸ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۵ هزار و ۷۹۵ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه کانه‌های فلزی با ۴۹ هزار و ۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۶۲۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۷۹ میلیارد، گروه بانک‌ها با ۴۱ هزار و ۶۹۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۷ هزار و ۳۲۶ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد و گروه فلزات اساسی با ۵۴ هزار و ۲۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با ۲ هزار و ۱۱۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۵۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۶۰ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۶۲۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۴۴۰ واحد و بانک پارسیان با ۴۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۶۰ واحد، شرکت سرمایه گذار تامین اجتماعی با یک هزار و ۱۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۳۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۱۵ واحد، گروه مپنا با ۳۱۲ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۴ هزار و ۱۱۷ درصد، شرکت سرمایه گذاری شفادارو با ۴.۹۹ درصد، شرکت های داروسازی اکسیر و سیمان غرب با ۴.۹۸ درصد و شرکت‌های پارس دارو و داده‌پردازی ایران با ۴.۹۷ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، شرکت صنایع شیمیایی فارس با ۴.۶۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان با ۴.۵۴ درصد، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال با ۴.۴۷ درصد، شرکت ایران ترانسفو با ۴.۲۲ درصد و شرکت کمک فنر ایندامین با ۴.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.


انتهای خبر

0
0