سهام سودآور
1400/06/17
08:38
چهارشنبه ۱۷ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند 💢رشد قیمت دلار دوباره بورس را مثبت می‌کند؟ 🔻بورس دیروز نزولی شد و شاخص کل با افت یک درصدی (معا...

چهارشنبه ۱۷ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند



💢رشد قیمت دلار دوباره بورس را مثبت می‌کند؟



🔻بورس دیروز نزولی شد و شاخص کل با افت یک درصدی (معادل ۱۵۴۰۰ واحد) به کانال ۱.۵۲۳ میلیون واحدی رسید. شاخص هم‌وزن هم روز گذشته افت ۰.۹ درصدی را تجربه کرد.



🔻ارزش معاملات خرد با افت نسبت به پریروز به عدد ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسید. پالایشی‌ها، خودروسازان و فلزات در بین صنایع و شسپا، برکت و پالایشی یکم در بین نمادها از همه بیشتر معامله شدند.



🔻خروج پول حقیقی به ۲۷۰ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها بیشترین خالص خرید را در صنایع سرمایه‌گذاری و رایانه‌ای نمادهای شسپا و صبا داشتند. حقوقی‌ها هم بیشترین ورود پول را به صنایع شیمیایی و فلزات و نمادهای فولاد و شپنا داشتند.



🔻در پایان بازار دیروز ۸۷ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که در این میان ۱۷ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان مواجه بودند و ۱۲ واحد درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردند.



🔻پاکسان فهرست زمین و ساختمان‌های خود را منتشر کرد. «شپاکسا» ۸۹ هزار متر مربع زمین صنعتی و ۳ هکتار زمین زراعی دارد.



🔻رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی: وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد موظف به برنامه‌ریزی و اقدام برای حمایت از تولید داخلی هستند. سیاست‌های وارداتی با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای دارای مشابه داخلی بازنگری می‌شوند.



🔻عبدالملکی، وزیر کار: تلاش بر این است که سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت واگذار شود و با تصمیم دولت تا آخر سال این واگذاری با محوریت وزارت اقتصاد انجام خواهد شد.



🔻طرح‌های عمرانی در قالب صندوق‌های پروژه به فرابورس می‌آیند.



🔻فرابورس ایران آگهی عرضه اولیه حآفرین برای روز دوشنبه هفته آتی را منتشر کرد. پیش‌تر این عرضه اولیه دو مرتبه لغو شده بود. این شرکت به روشی جدید عرضه می‌شود که در آن در ابتدا صندوق‌ها سهام را می‌خرند و سپس به صورت حراج به عموم سهامداران واگذار می‌کنند.



🔻امروز هم دو نماد فجهان و کیمیاتک در فرابورس و بورس عرضه اولیه می‌شوند.



🔻طبق تصمیم شرکت فرابورس ایران، شرکت‌های کارگزاری ملزم به حذف قرارداد خرید خودکار عرضه اولیه در خدمات خود شده‌اند؛ بنابراین خرید عرضه‌های اولیه از این پس مستقیما از سوی سهامداران انجام خواهد شد.



🔻معاون مسکن و ساختمان وزیر راه: ۹۰۸ هزار نفر برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند که بیش از ۱۶۶ هزار نفر مدارکشان تکمیل شده و به بانک‌های عامل ارجاع شده‌اند.



🔻علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس: هرکالایی وارد بورس شد، گران شد. بورس باید طوری عمل کند که کنترل های لازم را روی قیمت داشته باشد و نباید صرفا برای کشف قیمت باشد. نیکزاد پیش‌تر هم بارها به قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد معترض شده بود.



🔻اکبر نیکزاد، برادر علی نیکزاد، رییس بنیاد مسکن شد.



🔻بازار جهانی هم روز گذشته نزولی شد. به طوری که نفت برنت به ۷۱.۵ دلار، مس به ۹۳۴۰ دلار، روی به ۳۰۳۷ دلار و آلومینیوم به ۲۷۷۰ دلار رسید.



🔻پس از یک هفته ثبات نسبی در نرخ دلار، از عصر دیروز قیمت‌ها صعودی شدند و دلار با رشد ۴۰۰ تومانی تا حدود ۲۷۵۰۰ تومان پیش رفت.



🔻قیمت سکه امامی با رشد ۰.۹ درصدی (۱۱۰ هزار تومانی) به ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید.



🔻وال‌استریت ژورنال از محتوای دو گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد و مدعی شد: هنگامی که ایران در ۴ سپتامبر به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی داده، مشخص شد که یکی از چهار دوربین حاضر خراب شده و یکی دیگر آسیب دیده است و تجهیزات ذخیره و ضبط اطلاعات در دوربین تخریب شده وجود ندارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران هنوز محتوای مفقود شده را ارائه نکرده است و نمی‌تواند بررسی کند که آیا موارد موجود در سایر دوربین‌ها قابل بازیابی هستند یا خیر.



🔻آسوشیتدپرس نیز با اشاره به این گزارش نوشت که آژانس تخمین زده ایران در حال حاضر ۸۴.۳ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد دارد که در ماه مه ۶۲.۸ کیلوگرم بود. همچنین ۱۰ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده دارد که چهار ماه پیش ۷.۶ کیلوگرم بود.



🔻سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس: استنکاف صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در امتناع و یا ممانعت از اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، برای اعضای این کمیسیون محرز شد.



🔻قیمت بیت کوین دیروز از بالای مرز ۵۱ هزار دلار در عرض یک ساعت ۱۹ درصد ریزش کرد و به حدود ۴۳ هزار دلار رسید.



🔻کابینه دولت جدید افغانستان معرفی شد./ بورسان

انتهای خبر

0
0