اقتصاد آنلاین
1400/06/17
15:51
گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۷شهریور۱۴۰۰) / ثبت ارزش معاملات ۴۲۵میلیارد تومانی برای پالایش و دارایکم

در بورس امروز ۱۲۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۰۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۶۵۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۵۶میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید


اقتصاد آنلاینهانا پاکمند ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند ارزش بیش از ۳۲۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها معادل ۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۱۲.۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق امین یکم فردا نماد (امین یکم) را به ارزش حدود ۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۸.۵درصد معاملات).


دارندگان صندوق شاخصی بازار آشنا وبازار رشد ۲.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۶درصد) در رابطه با شاخصی بازار آشنا وبازار در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۴۲۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۶درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۲۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از هزار و ۶۵۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی بیش از ۵۶میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام بیش از هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقوقی ۶۵میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

12

انتهای خبر

0
0