تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/23
08:53
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 23 خرداد *صنایع و شرکت ها 1. در خصوص بانک ملت، مقرر شد در ستاد اقتصادی دولت موضوع يکسان سازي نرخ تسعير ارز در دفات...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۳ خرداد


*صنایع و شرکت ها



۱. در خصوص بانک ملت، مقرر شد در ستاد اقتصادی دولت موضوع یکسان سازی نرخ تسعیر ارز در دفاتر بانک و مبنای تعیین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی، بررسی شود. (به نفع بانک است و کاهش مالیات را شاهد خواهیم بود)



۲. گروه مالی ملت (زیرمجموعه بانک) در سال گذشته ۲.۲همت سود به دست آورده است.



۳. مولد نیروگاهی تجارت فارس زیر مجموعه بانک تجارت ۱۱۲میلیارد تومان سود ساخته است.



۴. عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان می گوید "نامه جدید به معنای فروش مستقیم و حضور در بازار خرده فروشی است. بر این اساس مصرف کننده نهایی به جای خرید از عاملیت مجاز مستقیم از کارخانه خرید می کند. خرده فروشی کارخانه ها قانونی است و هدف ما رفع التهاب از بازار آزاد است. از آنجایی که سامانه سیمان یاب مختص به تعدادی از کارخانه های سیمانی است که متصل به یک هلدینگ هستند، ما در نظر داریم سازمانی برای فروش مستقیم طراحی کنیم. خریداران می توانند حداقل ۵ تن و حداکثر ۲۵ تن سیمان پاکتی خرید کنند در سیمان فله هر میزان که در خواست شود عرضه خواهد شد. قیمت درب کارخانه ۳۰۸ تومان برای هر کیلو اعلام شده است که ۱۲ درصد برای خرده فروشی و مالیات ارزش افزوده به آن اضافه می شود.سیمان پاکتی نیز علاوه بر این موارد مبلغ ۱۲۰ تومان هزینه بسته بندی دارد."



۵. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید "طرح حذف قیمت گذاری دستوری، صنایع و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس مانند صنایع فولاد سازی، پتروشیمی، خودرو سازی و سیمان را شامل می‌شود. به زعم اقتصاددانان اگر مشکل قیمت گذاری دستوری حل نشود به‌زودی اقتصاد ایران صرف‌نظر از ابرچالش‌هایی که با آن مواجه است، با بحران‌های جدی‌تری ازجمله ورشکستگی صنایع بزرگ هم مواجه خواهد شد. هدف اصلی این است که فاصله قیمت بین تولید و مصرف منطقی شود.



۶. غصینو بابت محصولات خود افزایش نرخ دریافت کرد که دامنه این تغییر نرخ بسیار گسترده بوده است.



۷. بانک آینده یک شفاف سازی در خصوص واگذاری دارایی ها، افزایش سرمایه ترکیبی و زمان بندی آن داده است. این بانک همچنین مقدمات گشایش شعب جدید را نیز آماده کرده است که در این گزارش به آن اشاره شده است.



۸. تغییر طبقه بندی شرکت کشتیرانی آریا از تابلو پایه زرد به تابلو پایه نارنجی به دلیل عدم ارائه به موقع گزارش.



۹. مدیرعامل وبانک می گوید "عرضه سیمان در بورس کالا سرآغازی بر پایان قیمت گذاری دستوری این کالای استراتژیک در بازار داخلی و در آینده در بازارهای صادراتی و بین المللی خواهد بود."



۱۰. رئیس انجمن انبوه سازان می گوید "۱۲۰۰ گروه شغلی با رونق ساختمان، نشاط پیدا خواهد کرد و معتقدم اگر دولت بعدی، مشکلات حوزه مسکن را برطرف کند، بخشی از مشکلات اقتصادی ما خود به خود مرتفع خواهد شد."



۱۱. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید "فرمول مجلس برای کاهش قیمت خودرو عرضه در بورس است. قرار است وزارت صمت نظر تجمیعی شورای رقابت و خودروسازان را به کمیسیون ارائه کند."



۱۲. صنعت و معدن می گوید "قیمت PET جهانی پس از صعود به حوالی ۱۱۰۰دلار، چند هفته است که روند نزولی گرفته و حدود ۱۰۰ دلار کاهش قیمتی داشته است."



۱۳. قیمت نفتا فوب خلیج فارس با ۲۷ دلار افزاش نسبت به هفته قبل در ۶۱۴ دلار قرار گرفت. متوسط قیمت ۵ سال اخیر این محصول ۵۲۵دلار بوده است.



۱۴. صنعت و معدن می گوید "بنا بر داده‌های ICIS قیمت پلی پروپیلن رافیا CPT ترکیه از مبدا ایران در هفته گذشته به روند اصلاح از سقف اسفند ماه ادامه داد و با ریزش ۱۸۵ دلاری به ۱،۲۹۰ دلار رسید. میانگین ۵ ساله قیمت پلی پروپیلن رافیا CPT ترکیه از مبدا ایران ۱،۱۲۱دلار بوده است."



۱۵. بنا بر داده‌های ICIS پروپیلن سی اف آر چین در هفته اخیر ۲۰ دلار کاهش یافت و به قیمت ۱۰۷۵ دلار رسید. میانگین ۵ ساله قیمت پروپیلن چین ۹۳۰ دلار بوده است.



۱۶. صنعت و معدن می گوید "مطابق با داده های آیسیس، قیمت روغن پایه صادراتی از مبدا ایران در ماه گذشته به ۱،۱۱۰ دلار رسید که در دو سال گذشته بی سابقه بوده و در هفته اخیر با ۷۰ دلار کاهش نسبت به سقف قیمتی خود ۱،۰۴۰ دلار معامله شده است."



۱۷. مدیرعامل کچاد می گوید "در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعا در این راه به بهره گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های روز نیاز داریم."



۱۸. نشست مشترک مدیران سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. در این جلسه ظرفیت های موجود برای همکاری در زمینه های تامین مواد اولیه، تولید و بازرگانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.



انتهای خبر

0
0