رمزارز نیوز
1401/06/28
12:00
۵ رمزارزی که علی‌رغم بازار نزولی، پتانسیل رشد دارند!

دو شاخص بازار سهام S&P ۵۰۰ و Nasdaq Composite بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن تجربه کردند. دلیل این… مطالعه مطلب ...

دو شاخص بازار سهام S&P ۵۰۰ و Nasdaq Composite بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن تجربه کردند. دلیل این اتفاق هم این است که سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو مجبور به ادامه سیاست پولی تهاجمی خود برای مهار تورم شود، کاری که می‌تواند منجر به رکود در ایالات متحده شود.


به گزارش سایت کوین تلگراف، بیت کوین همچنان در ارتباط نزدیک با S&P ۵۰۰ است و در مسیر سقوط بیش از ۹ درصدی در این هفته قرار دارد. اگر این همبستگی ادامه یابد، می‌تواند دردسر بیشتری را برای بازارهای ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد؛ زیرا شارون بل، استراتژیست گلدمن ساکس هشدار داده که افزایش شدید نرخ‌ها می‌تواند باعث سقوط ۲۶ درصدی S&P ۵۰۰ شود.


برخی انتظار دارند که فدرال رزرو در جلسه بعدی خود نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد، اما احتمالات دیگری هم وجود دارد. این عدم قطعیت می‌تواند منجر به افزایش نوسانات کوتاه مدت شود. اگر افزایش نرخ فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، ارزهای دیجیتال می‌توانند خریداران را جذب کنند. در اینجا نمودار پنج ارز دیجیتال را که در کوتاه مدت مثبت هستند، بررسی خواهیم کرد.


جفت ارز بیت کوین به تتر (BTC/USDT)

بیت کوین از سطح ۱۹,۳۲۰ دلاری در ۱۶ سپتامبر بالاتر رفت و در ۱۷ سپتامبر به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، اما خریداران در تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر هستند. البته فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند.


شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج کاهش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد، که نشان می‌دهد احساسات منفی در بازار باقی مانده و معامله‌گران نزدیک به سطوح مقاومتی حاضر به فروش هستند.


اگر حرکت قیمت به سوی پایین ادامه یابد و به زیر ۱۹۳۲۰ دلار برسد، جفت ارز فوق می‌تواند تا ۱۸۵۱۰ دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند.


از طرف دیگر، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سطح کلیدی است که باید زیر نظر گرفته شود. اگر خریداران قیمت را به سطوح بالاتر برسانند، این جفت ارز می‌تواند تا ۲۵۲۱۱ دلار افزایش یابد. بریک اوت و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.


نمودار روزانه BTC/USDT

جفت ارز ریپل به تتر (XRP/USDT)

ریپل (XRP) برای چندین روز در محدوده‌ای بین ۰.۳۰ تا ۰.۳۹ دلار گیر کرده است. قیمت اکنون به مقاومت رسیده و اگر خریداران این مانع را برطرف کنند، می‌تواند نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد.


معامله‌گران در محدوده رنج (Range) معمولا نزدیک به حمایت خرید کرده و نزدیک به مقاومت می‌فروشند. اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان‌دهنده آن است که جفت ارز فوق ممکن است حرکت نوسانی خود را برای چند روز دیگر تمدید کند.


اکنون میانگین‌های متحرک یکدیگر را قطع کرده و RSI به محدوده مثبت خود جهش کرده است، که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را بالای ۰.۳۹ دلار رسانده و حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند تا ۰.۴۸ دلار افزایش یابد.


حرکت پرقدرت این جفت ارز از ۰.۳۲ دلار به ۰.۳۹ دلار نشان‌دهنده ورود قوی توسط خریداران است. اگر حرکت قیمت به بالاتر از ۰.۳۹ دلار ادامه یابد، می‌تواند قیمت این جفت ارز را به ۰.۴۱ دلار برساند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر خریداران سطح ۰.۳۹ دلار را به حمایت تبدیل کنند، حرکت صعودی می‌تواند از سر گرفته شود.


نمودار روزانه (XRP/USDT)

جفت ارز چین لینک به تتر (LINK/USDT)

چین لینک طی چند هفته گذشته در محدوده بزرگی بین ۵.۵۰ تا ۹.۵۰ دلار گیر کرده است، که نشان می‌دهد خریداران در تلاش برای کف‌سازی هستند. اکنون خریداران قیمت را به سطوح بالاتر از میانگین‌های متحرک رسانده‌اند و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است، که نشان می‌دهد حرکت مثبت قیمت می‌تواند در حال شکل‌گیری باشد.


یک سطح مقاومتی جزئی در ۸.۳۰ دلار وجود دارد و اگر خریداران قیمت را به بالاتر از آن برسانند، این جفت ارز می‌تواند تا مقاومت ۹.۵۰ دلار افزایش یابد. این سطح احتمالا فروش تهاجمی را در پی خواهد داشت. اما اگر خریداران از این هم سد عبور کنند، می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.


میانگین‌های متحرک پشتوانه مهمی هستند که باید در جهت نزولی به آن توجه کرد؛ زیرا در افت قیمت، فشار فروش ممکن است افزایش یابد. این می‌تواند نشانه کاهش قیمت به سطوح ۷ دلار و پس از آن به ۶.۲۰ دلار باشد.


نمودار روزانه LINK/USDT

جفت ارز ایاس به تتر (EOS/USDT)

فروشندگان ایاس توانسته‌اند تا این رمزارز را در ۱۵ سپتامبر به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰) برسانند، اما نتوانستند حمایت مهم ۱.۳۴ دلار را بشکنند. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران در حال خرید در کف بوده و تلاش می‌کنند تا سطح ۱.۳۴ دلار را حفظ کنند.


نکته دیگر هم این است که خریداران با مقاومت قوی در سطح ۱.۵۰ دلار مواجه هستند که نشان می‌دهد فروشندگان تسلیم نشده‌اند و تلاش می‌کنند تا کنترل را به دست بگیرند. این کشمکش بین طرفین احتمالا با یک حرکت قوی به یک سو حل خواهد شد.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، حرکت صعودی می‌تواند ادامه یابد و قیمت را تا ۱.۸۶ دلار افزایش دهد. از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱.۳۴ دلار برسد، این جفت ارز می‌تواند تا ۱.۲۴ دلار کاهش یابد. بریک داون به زیر این حمایت می‌تواند قیمت را به ۱ دلار نیز کاهش دهد.


نمودار روزانه EOS/USDT.

جفت ارز تزوس به تتر (XTZ/USDT)

قیمت تزوس در روز ۱۳ سپتامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۷ دلار) رسید، اما خریداران نتوانستند قیمت را به سمت خط حمایت در کف الگوی مثلث بکشند. این نکته نشان می‌دهد که خریداران در حال انباشت در کف بوده و منتظر اصلاح عمیق‌تر برای ورود نیستند. این امر احتمال بهبودی قیمت را در کوتاه مدت افزایش می‌دهد.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، قیمت می‌تواند تا سطح ۱.۶۶ دلار افزایش یابد. این سطح در دو نوبت قبلی به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است، از این رو سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز می‌تواند به سمت خط مقاومت مثلث حرکت کند.


نمودار روزانه XTZ/USDT. شکستن کندل قیمتی به بالای خط فوق نشانگر تغییر روند بالقوه خواهد بود. سپس این جفت ارز می‌تواند به ۲ دلار و بعدا به ۲.۳۶ دلار افزایش یابد. در همین حال، فروشندگان نیز احتمالا برنامه‌های دیگری خواهند داشت. آنها تلاش خواهند کرد تا صعود قیمت را متوقف کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر منطقه حمایتی ۱.۵۰ تا ۱.۴۰ دلار سقوط کند، ممکن است پایین‌ترین قیمت ژوئن در ۱.۲۰ دلار دوباره لمس شود.


انتهای خبر

0
0