ایبنا
1400/08/15
14:35
جهش ۴۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۲۲۲۰ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۰۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۴۷۱ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۹۱۱ واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۲۵۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵۰۶ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۹۶۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۲۳۵۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۰۵۶۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فارس، کچاد، فملی و کگل با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فروس، وسصفا و وسقم، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پکویر(کویر تایر) با ۱۸.۷۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شستا، وبصادر، سصوفی و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی فروس(فروسیلیس ایران) با ۱.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسرضوی، وسصفا، وسقم و ولملت قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0