کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/10
13:06
کاهش 10هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری۱۰هزار و ۶۹۸ واحد کاهش یافته و به رقم ی...

کاهش ۱۰هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری۱۰هزار و ۶۹۸ واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیون و ۹۷۰هزار واحد رسید.


از سویی شاخص کل هم وزن نیز ۹۹۶۱واحد افت کرده و رقم ۶۶۰هزار و ۲۵۳واحد را به ثبت رساند. معامله‌گران در این بازار بیش از ۲۸۹هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۰هزار و ۱۲۸میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو، مخابرات ایران، ملی صنایع مس ایران، سایپا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس نیز طی معاملات روز جاری ۲۴۴واحد افت کرده و رقم ۲۴هزار و ۶۳ واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار ۱۴۵هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۹هزار و ۶۴۷میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، ایران خودرو دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، گروه مالی صبا تامین و بهمن دیزل بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0