رمزارز نیوز
1401/10/13
16:30
نگاه نگران آلت‌کوین‌ها به تصمیم شرکت گری اسکیل!

در روزهای اخیر، تمام نگاهها در بازار ارزهای دیجیتال به گری اسکیل (Grayscale) و گروه ارز دیجیتال (DCG) است.… مطالعه مطلب ...

در روزهای اخیر، تمام نگاهها در بازار ارزهای دیجیتال به گری اسکیل (Grayscale) و گروه ارز دیجیتال (DCG) است. بدترین سناریو این است که این بزرگترین ارائه‌دهنده صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال در جهان، برخی از تراست‌های آلت کوینی خود را نقد کند.


به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، فرضیه نقد کردن صندوق‌های تراست برخی از آلت کوین‌های گری اسکیل می‌تواند قیمت این رمزارزها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و ممکن است موجب افت چشمگیر قیمت آن‌ها شود. شرکت DCG، شرکت اصلی و مادر صندوق Grayscale، به شدت درگیر سرایت فروپاشی FTX است.


در ۲ ژانویه، کامرون وینکلووس، یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی، بری سیلبرت، مدیرعامل DCG را به خاطر وجوه مسدودشده مورد انتقاد قرار داد. طبق گزارش‌ها، صرافی جمینی وجوه کاربران را به کارگزاری مشکل‌دار سیلبرت، یعنی جنسیس (Genesis) قرض داده بود و این کارگزاری پس از رکود نقدینگی ناشی از سقوط FTX، اکنون برداشت‌ها را متوقف کرده است.


اکنون هم فعالان حوزه رمزارزها ترس این را دارند که گری اسکیل ممکن است مجبور شود، برخی صندوق‌های تراست خود را برای ادای قرض طلبکاران جنسیس نقد کند. این عمل ممکن است با نقد کردن صندوق‌های آلت‌کوین‌های با عملکرد ضعیف شروع شود.


گری اسکیل علاوه بر یک صندوق سرمایه‌گذاری که روی بیت‌کوین فعالیت دارد، تعدادی صندوق سرمایه‌گذاری برای آلت کوین‌ها نیز دارد. جدای از اتریوم، این آلت‌کوینها در سبد سرمایه‌گذاری آن دیده می‌شوند: بیسیک اتنشن توکن (BAT)، بیت کوین کش (BCH)، چین لینک (LINK)، دیسنترالند (MANA)، اتریوم کلاسیک (ETC)، لایت کوین (LTC)، سولانا (SOL)، استلار (XLM) و زی کش (ZEC).


نگاه نگران آلت‌کوین‌ها به تصمیم شرکت گری اسکیل!

طبق این آمار، گری اسکیل ۸.۵ درصد از کل ارزش بازار اتریوم کلاسیک را در اختیار دارد. این رمزارز در حال حاضر با ۹۰ درصد کاهش از بالاترین قیمت خود در حال معامله است و اگر تسویه و نقد کردن صندوق تراست این توکن توسط گری اسکیل انجام شود، برای این ارز دیجیتال فاجعه خواهد بود.


توکن هورایزن (ZEN) نیز در خطر جدی قرار داد و ۴.۶ درصد از بازار آن، در دست گری اسکیل است. این ارز دیجیتال نیز در حال حاضر با قیمتی ۹۴ درصد کمتر از اوج قیمت خود معامله می‌شود.


با ین حال، بزرگترین نگرانی جامعه کریپتو، تاثیر این عمل گری اسکیل روی بیت کوین و اتریوم است؛ زیرا در حال حاضر ۳.۳ درصد از کل ارزش بیت کوین، متعلق به گری اسکیل است. همینطور ارزش دارایی‌های اتریوم گری اسکیل معادل ۲.۵ درصد کل بازار اتریوم است. آیا گری اسکیل مجبور به فروش و نقد کردن صندوق‌های تراست بیت کوین و اتریوم خود نیز خواهد شد؟


انتهای خبر

0
0