بورسینه
1400/03/22
15:59
🔹روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۷۵۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #شپنا، #وپاسار، #غکورش، #خودرو و #خگستر به ترتیب در رتبه اول تا پنجم ل...

🔹روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۷۵۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #شپنا، #وپاسار، #غکورش، #خودرو و #خگستر به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در اولین روز هفته معادل ۱۳۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، بانک پاسارگاد پس از معاملاتی به ارزش ۹۰میلیارد تومان دوم شد و سهام صنعت غذایی کورش نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام شیر پاستوریزه پگاه فارس (#غفارس) پس از بازگشایی ۲۲درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام الکتریک خودرو شرق (#خشرق) با افت ۲۳درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۴۱۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۳۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۷.۴درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان (#فگستر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۷.۳درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در یک سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۳نماد نخست اختصاص داشت.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0