تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/22
08:48
#خوب_است_بدانیم_که دوشنبه 22 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 10+ 2) ارزش معاملات خرد 4.0همت 3) خالص معاملات کده...

#خوب_است_بدانیم_که دوشنبه ۲۲ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۱۰+



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۰همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۰٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: تعادل مثبت



۶) در مجمع شکام گفته که " نرخ فروش ارز محصولات شیمیایی بین ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان است." این مساله مورد توجه فعالین بازار قرار گرفت و شنیده شد که بسیاری دیگر از صادرکنندگان متوسط و کوچک، چنین نرخ هایی را تجربه می کنند. برخی شنیده ها از افزایش نرخ تسعیر در نیما۲ حکایت دارد.



۷) بانک ملت تراز ارزی خود را ۵ میلیارد دلار مثبت اعلام کرد و همچنان منتظر اعلام نرخ جهت تسعیر ارز است. توریل نیز از افزایش نرخ و تعدیل قراردادها خبر داد.



۷)



۸) برنامه هسته‌ای ایران و تهدیدی که ایجاد می‌کند در دستور کار این هفته بایدن رئیس‌جمهور و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواهد بود. (روز چهارشنبه دیدار می کنند)



۹) سخنگوی دولت می گوید " دولت روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به موازات بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، پیش می‌برد. طی روز جاری نیز جلسه فوق‌العاده بودجه در دولت تشکیل خواهد شد."



۱۰) صنعت معدن نوشت " قیمت اتیلن سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهش قیمت به طور متوسط، ۹۴۱ دلار در هر تن معامله شد. افزایش عرضه و کاهش تقاضا باعث این کاهش قیمت شده است. کاهش تقاضا نیز ناشی از مارجین منفی تولید مشتقات اتیلن( پلی اتیلن و مونو اتیلن گلایکول) می باشد. مارجین تولید اتیلن از نفتا نیز کاهش یافته است."



۱۱) صنعت معدن نوشت " قیمت روی بورس فلزات لندن با افزایش قیمت به طور متوسط، ۲,۵۶۰ دلار در هر تن معامله شد. در یک معدن تولید کننده روی و سرب روسی به نام اذرنوی، آتش سوزی اتفاق افتاد که فعلا مشخص نیست طی یک سال آینده چه تاثیراتی بر تولید این شرکت خواهد داشت. ظرفیت تولید این شرکت، ۶۰۰ هزار تن کنسانتره روی در سال است."



۱۲) صنعت معدن نوشت "قیمت اوره فوب ایران برای سومین هفته‌ی متوالی بدون تغییر در قیمت ۳۴۵ دلار در هر تن باقی ماند. آرگوس، بازار ۳۰-۶۰ روز آینده را ثابت پیشبینی می‌کند و اعتقاد دارد اگرچه احساسات بازار نزولی است، اما افزایش تقاضای فصلی در مناطق جنوب شرق آسیا و مدیترانه و همچنین افزایش بهای تولید به واسطه‌ی افزایش قیمت گاز طبیعی در ماه های آینده، باید بازار را ثابت نگه دارد."



۱۳) صنعت معدن نوشت "قیمت فعلی بیلت صادراتی ایران در حدود ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار FOB است که نسبت به هفته قبلش ۵ دلار کاهش یافته است. گزارش شده است که ذوب آهن اصفهان در هفته قبل ۳۰ هزار تن بیلت را به قیمت ۴۷۰ دلار با موعد ارسال آذرماه به فروش رساند. در هفته گذشته قیمت واردات و صادرات شمش فولاد داخلی چین افزایش یافت."



۱۴) صنعت معدن نوشت "قیمت پلی پروپیلن فوب خلیج فارس نیز بدون تغییر در قیمت ۸۶۶ دلار باقی ماند. چشم انداز آیسیس برای ماه نوامبر، افزایش عرضه و بدنبال آن تحت فشار قرار گرفتن قیمت این محصول است.معمولا در فصل آخر سال تقاضا برای گرید نساجی به منظور تولید فرش برای سال نو میلادی برای اروپا و آمریکا، افزایش پیدا می‌کرد. اما امسال نگرانی ها پیرامون رکود اقتصادی، تقاضای این محصول را محدود کرد."



۱۵) رواج فرهنگ مجردی، کاهش ازدواج و فرزندآوری در چین، فعالین اقتصادی در جهان را نگران کرده تا این اقتصاد بزرگ با کاهش بیشتر تقاضا مواجه شود.



۱۶) پتروتحلیل نوشت "وزیر امور خارجه ترکمنستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد قراردادی با عراق برای انتقال گاز به این کشور از طریق ایران امضا شده است.عراق و ترکمنستان با مفاد یک قرارداد گازی توافق کردند که یک قدم مهم دیگر برای عراق جهت متنوع کردن منابع عرضه گاز آن است."



۱۷) خبرگزاری«فارس»از تخفیف ۱۳ دلاری ⁧ایران⁩ به ⁧چین⁩ برای فروش نفت خبر داده است.



۱۸) کامولیدی نوشت "به دلیل کاهش موجودی ،امروز سنگ آهن در چین با ۲.۱ درصد افزایش به ۹۷۰ یوان رسید."



۱۹) نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان می گوید "ما اهل جنگ نیستیم و هیچ گامی برای [گسترش] جنگ بر نخواهیم داشت.حزب‌الله بر اساس روحیه ملی عمل می‌کند و ما به عقل سلیم آن‌ها اعتماد داریم."



۲۰) مقامات دولت بایدن به NBC تایید کردند که توافق برای آزادی ربوده شدگان که در حال حاضر مورد بحث است اما هیچ قطعیتی در مورد اجرای توافق وجود ندارد. در همین حال یک مسئول آگاه فلسطینی اعلام کرد که به دلیل اقداماتی که نیروهای اسرائیلی در مقابل بیمارستان الشفاء انجام می‌دهند، جنبش حماس مذاکرات اسرا را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای خبر

0
0