رمزارز نیوز
1400/10/20
15:52
معرفی بهترین پروژه های وب ۳ در سال ۲۰۲۲

مقدمه از تکنولوژی بلاکچین می‌توان به عنوان یک انقلاب مدرن نام برد! بلاکچین، بسیاری از مفاهیم را تغییر داده یا حتی حذف کرده است.… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


بهترین پروژه های وب ۳ در سال ۲۰۲۲ که نباید از آنها غافل شوید! پروژه هلیوم (Helium) پروژه فلاکس (Flux) پروژه فایل کوین (File Coin) پروژه پولکادات (Polkadot) پروژه کوساما (Kusama) پروژه لایوپیر (LivePeer) پروژه بیت تورنت (BitTorrent) پروژه اوشن (Ocean) پروژه کادنا (Kadena) پروژه زی کش (Zcash) سخن پایانی

مقدمه

از تکنولوژی بلاکچین می‌توان به عنوان یک انقلاب مدرن نام برد! بلاکچین، بسیاری از مفاهیم را تغییر داده یا حتی حذف کرده است. دنیای آینده بلاک‌چین، مفهوم نهاد‌های متمرکز را از بین خواهد برد، گویی که مفهوم متمرکز بودن اصلا وجود نداشته است! به دنبال ظهور تکنولوژی بلاک‌چین، زمینه برای ظهور اکوسیستم دیفای (Defi) و تکنولوژی Web۳ پدید آمد. اکنون در زمانی تاریخی و حساس قرار داریم؛ حتی حساس‌تر از زمانی که اینترنت و تلفن‌های همراه اختراع شدند! دگرگونی‌ای که تکنولوژی وب ۳ ایجاد خواهد کرد، بسیار عمیق‌تر خواهد بود! در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین پروژه های وب ۳ بپردازیم. به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید!


بهترین پروژه های وب ۳ در سال ۲۰۲۲ که نباید از آنها غافل شوید!

بازار رمزارز‌ها همواره شاهد رشد تعدادی از رمزارز‌های مربوط به یک اکوسیستم خاص بوده است! مثلا مدتی توکن های غیر قابل تعویض (غیرمثلی) یا همان NFT ها ترند شده بودند و تمام معامله‌گران درباره آن صحبت می‌کردند؛ به طوری که بسیاری از فعالان بازار، سال ۲۰۲۱ را سال توکن‌های غیرمثلی می‌دانستند.


از اواخر سال ۲۰۲۱ نیز کوین‌هایی تحت عنوان کوین‌های متاورسی بر سر زبان‌ها افتادند و رشد‌های خوبی داشتند، اما طبق نظر تحلیل‌گران، این رشد تازه اول راه بوده است و سال ۲۰۲۲ می‌تواند سال طلایی برای پروژه‌های فعال در زمینه وب ۳ و متاورس باشد. در ادامه به بررسی آینده بهترین پروژه های وب ۳ می‌پردازیم.


دوره رایگان آموزش ترید ارزهای دیجیتال با دریافت و مشاهده دوره آموزش ارزهای دیجیتال، به دنیای جذاب و پرسود رمز ارزها وارد شوید.


دانلود رایگان

پروژه هلیوم (Helium)

یکی از بهترین پروژه های وب ۳ هلیوم است. هلیوم یک پروژه غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که به دنبال نظم دادن به دستگاه‌های مجهز به IOT است. این شبکه بلاک‌چینی با استفاده از امواج رادیویی و کم‌مصرف با دستگاه‌های اکوسیستم IOT ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند اطلاعات و داده‌های دریافتی را در بلاک چین ذخیره کند. این شبکه بلاک‌چینی از الگوریتم اجماع اثبات پوشش (Proof Of Coverage) استفاده می‌کند.

بهترین پروژه های وب 3

پروژه فلاکس (Flux)

این پلتفرم مخصوص توسعه‌دهندگان است! پلتفرم فلاکس به کاربران خود اجازه راه‌اندازی و توسعه برنامه‌های وب ۳ و غیرمتمرکز را می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم، ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بسیار راحت‌تر شده است. همچنین پلتفرم Flux یک سیستم‌عامل غیرمتمرکز اختصاصی برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است.


همچنین ببینید: قیمت لحظه ای ارزهای متاورس

پروژه فایل کوین (File Coin)

فایل کوین یک محل ذخیره سازی غیرمتمرکز است! حتما تاکنون از سرویس گوگل درایو (Google Drive) استفاده کرده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. گوگل درایو یک فضای ابری رایگان برای ذخیره اطلاعاتی مانند فیلم، عکس، فایل و بسیاری چیز‌های دیگر است.


فایل کوین نیز همین کار را برای شما انجام می‌دهد؛ تنها تفاوت این دو در مفهوم تمرکززدایی خلاصه می‌شود. فایل کوین غیرمتمرکز است؛ به این معنی که هیچ فرد یا گروهی، غیر از شما، به اطلاعات شما دسترسی ندارد. در حالی که در گوگل درایو این‌طور نیست! از این رو می‌توان این پروژه را در لیست بهترین پروژه های وب ۳ قرار داد.


پروژه پولکادات (Polkadot)

از پولکادات می‌توان به عنوان مشهورترین پروژه وب ۳ نام برد! حتما تعداد زیادی از شما این پروژه را از قبل می‌شناختید، اما شرط می‌بندم که نمی‌دانستید این پروژه در زمینه وب ۳ کار می‌کند!


همچنین ببینید: ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) چیست؟ آشنایی با توکن دات (DOT) پولکادات می‌تواند به عنوان رهبر پروژه‌های فعال در زمینه وب ۳ شناخته شود. از امکانات شبکه بلاک‌چین این پروژه می‌توان به مقیاس‌پذیری بالا، سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها و کارمزد بسیار پایین اشاره کرد.


پروژه کوساما (Kusama)

کوساما یکی از پروژه های قدیمی و قدرتمند اکوسیستم وب ۳ است. بسیاری از فعالان بازار، کوساما را با پولکادات مقایسه می‌کنند و معتقد‌ند سرمایه‌گذاری روی کوساما در کوتاه‌مدت سودآور‌تر خواهد بود.


با این حال اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این پروژه را دارید، حتما درباره نقشه راه این پروژه و برنامه‌های آینده آن بیشتر تحقیق کنید.


پروژه لایوپیر (LivePeer)

یوتیوب یک شبکه جهانی مشهور پخش محتوای ویدیویی است و فکر نمی‌کنم که آن را نشناسید! یوتویوب نیز مانند دیگر پلتفرم‌های امروزی، متعلق به وب ۲ متمرکز است.


جای تردیدی ندارد که حتما باید جایگزینی برای نسخه متمرکز آن تولید شود. پروژه لایوپیر در واقع همان جایگزین است!


در این اکوسیستم شما می‌توانید کاملا آزادانه به بارگذاری و نشر محتوای ویدیویی خود بپردازید و از امکانات این پلتفرم لذت ببرید. سرمایه‌گذاری روی یک پروژه مانند لایوپیر کاری خردمندانه است! بر همین اساس لایوپیر را نیز از بهترین پروژه های وب ۳ می‌دانند.


پروژه بیت تورنت (BitTorrent)

این اکوسیستم، اولین و قوی‌ترین شبکه همتا به همتا (P۲P) در جهان است! این شبکه غیرمتمرکز بسیار سریع و قدرتمند است. فایل‌های ارسالی شما در شبکه، به بخش‌هایی کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و پس از رسیدن به سیستم مقصد، دوباره یکپارچه می‌شوند.

بهترین پروژه های web3

این کار برای افزایش سرعت ارسال فایل انجام می‌شود. شبکه بیت تورنت، غیرمتمرکز است و هر کاربری که از این شبکه استفاده می‌کند، جزئی از شبکه می‌شود!


پروژه اوشن (Ocean)

پروژه اوشن یکی از بهترین پروژه های Web ۳ است! این پروژه چندین ابزار مختلف را برای توسعه برنامه‌های وب ۳ ارائه داده است. همچنین این پروژه به دنبال تمرکززدایی از اشتراک داده در اینترنت است.


در کل، پروژه اوشن به دنبال افزایش تمرکززدایی و شفاف‌سازی داده‌های اینترنتی است. اوشن به شدت در حال کار روی اینترنت آینده یعنی Web ۳ است.


پروژه کادنا (Kadena)

کادنا یک پروژه بلاکچینی قدرتمند است. شبکه بلاک چین کادنا قادر است در هر ثانیه ۴۸۰ هزار تراکنش را پردازش کند. این را با شبکه بیت کوین مقایسه کنید که در هر ثانیه می‌تواند فقط ۷ تراکنش را پردازش کند!


شبکه بلاک‌چینی این پروژه، از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof Of Work) استفاده می‌کند و از قرارداد‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. تمامی این موارد باعث شده است تا کادنا نیز از بهترین پروژه های وب ۳ به شمار آید.


همچنین ببینید: ارز دیجیتال (Kadena) کادنا چیست؟ معرفی توکن KDA

پروژه زی کش (Zcash)

پروژه Zcash یکی از اولین رمزارز‌هایی بود که برای حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه شد. این کوین بسیار امنیتی است و ردیابی تراکنش‌های آن از دیگر شبکه‌های بلاکچینی سخت‌تر است.

بهترین پروژه های web3

زی کش یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های فعال در بازار رمزارز‌ها است و می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند. این پروژه به دست گروهی از دانشمندان مثل جان هاپکینز (John Hopkins)، MIT و سایر موسسات برجسته دانشگاهی ساخته شده است.


سخن پایانی

دنیای اینترنت از وب ۱ آغاز به کار کرد و توانست تمام دنیا را متحول کند. تمام فعالیت‌های نسل بشر با ظهور تکنولوژی اینترنت دچار تغییری عظیم شد. دنیای اینترنت به وب ۱ قانع نبود و مدتی بعد، شاهد انتشار نسخه دوم اینترنت یا همان وب ۲ بودیم!


وب ۲ توانست استفاده از اینترنت را بسیار عمومی‌تر کند! عموم مردم پس از ظهور وب ۲ با فناوری اینترنت آشنا شدند. قطعا کسانی که آن زمان شروع به سرمایه‌گذاری در زمینه اینترنت کرده بودند، امروزه جزو افراد ثروتمند و مهم جهان‌اند.


شرکت‌هایی مانند گوگل (Google)، فیسبوک (Face Book)، مایکروسافت ( Microsoft ) تنها نمونه کوچکی از هزاران شرکت موفق سرمایه‌گذار در این زمینه‌اند. امروز در ابتدای انقلابی حتی عظیم‌تر از وب ۲ به نام وب ۳ هستیم. قطعا شناسایی فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری روی بهترین پروژه های وب ۳ می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.


انتهای خبر

0
0