آوای آگاه
1402/10/30
12:07
جریان نقدینگی بازار طی هفته چهارم دی ماه/ تغییر مالکیت بازار به نفع حقوقی‌ها برای ششمین هفته پیاپی

تغییر مالکیت بازار برای ششمین هفته پیاپی به سمت حقوقی‌ها بود. در هفته‌ای که گذشت، بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان از نقدینگی بازار از سوی حقیقی‌ها به سمت حقوقی‌ها جابه‌جا شد که نسبت به هفته سوم دی ماه بیش از دو برابر تشدید شد.

به گزارش آوای آگاه؛ تغییر مالکیت بازار برای ششمین هفته پیاپی به سمت حقوقی‌ها بود. در هفته‌ای که گذشت، بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان از نقدینگی بازار از سوی حقیقی‌ها به سمت حقوقی‌ها جابه‌جا شد که نسبت به هفته سوم دی ماه بیش از دو برابر تشدید شد.


کل هفتگی

صنایع و نمادهای صدرنشین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی


بیشترین جابه‌جایی مالکیت حقیقی به حقوقی به ترتیب در گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، بیمه و صندوق بازنشستگی، خدمات فنی و مهندسی و سیمان اتفاق افتاد.


صنعت

صدرنشین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی صنعت خودرو و ساخت قطعات بود. این روال برای ششمین هفته پیاپی ادامه یافته است. با این حال، شدت این جابه‌جایی نسبت به هفته قبل بیش از چهار برابر شده است.


خودرو

صنعت فلزات اساسی برای پنجمین هفته پیاپی با جابه‌جایی مالکیت حقیقی به حقوقی مواجه شد که مبلغ آن دو برابر هفته قبل بود.


فلزات اساسی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله پس از سه هفته پیاپی تجربه ورود پول خرد، در هفته قبل شاهد جابه‌جایی ۲۱۵ میلیارد تومان از سوی حقیقی‌ها به سمت حقوقی‌ها بودند.


صندوق

از بین نمادها افران، کمند، کیان، فصبا، خودرو، صایند، پاداش، خساپا، شستا و دی بیشترین جابه‌جایی مالکیت حقیقی به حقوقی را تجربه کردند.


نماد

بیشترین جذب پول خرد در کدام صنایع و نمادها رخ داد؟


در گروه‌های منسوجات، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، استخراج کانه‌های فلزی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، ماشین‌آلات و تجهیزات، انبوه‌سازی، مواد و محصولات دارویی، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و محصولات غذایی شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بودیم.


منسوجات صدرنشین جذب پول خرد در هفته پایانی دی ماه بود. تراز پول خرد این صنعت برای پنجمین هفته متوالی مثبت شد، اما قدرت جذب نقدینگی حقیقی توسط این صنعت نسبت به هفته سوم دی ماه ۲۶درصد کاهش یافت.


منسوجات

صنعت استخراج کانه‌های فلزی که برای دومین هفته پیاپی ورود پول خرد را تجربه کرد، با افت ۲۷درصدی قدرت جذب نقدینگی حقیقی نسبت به هفته قبل مواجه شد.


کانه های فلزی

از بین نمادها خودران، نخریس، جهش، طلا، داتام، تسه ۱۴۰۲، فزر، عیار، فسبزوار و اونیکس میزبان بیشترین پول خرد بودند.


انتهای خبر

0
0