کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/22
13:27
رشد 2هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری 2331واحد افزایش یافته و در رقم دو میلیون...

رشد ۲هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۲۳۳۱واحد افزایش یافته و در رقم دو میلیون و ۵۵هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل هم وزن نیز ۴۶۱۱ واحد رشد یافته و رقم ۷۰۵هزار و ۶۳۱واحد را به ثبت رساند. معامله‌گران در این بازار بیش از ۳۲۰هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۹هزار و ۷۰۷میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس نیز ۱۰۹واحد افزایش داشته و در رقم ۲۵هزار و ۱۲۸واحد ایستاد. فعالان در این بازار بیش از ۱۸۲هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۵۳۲هزار میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که گروه انتخاب الکترونیک آرمان، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان و صنایع گلدیران از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0