بورس نیوز
1403/01/15
14:32
کیف پول ترون چیست؛ معرفی بهترین ولت‌های ترون در سال ۲۰۲۴

استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال برای کاربران کریپتو ضروری است، زیرا این ابزار برای نگهداری رمزارز به کار گرفته می‌شود.

به گزارش بورس نیوز ، استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال برای کاربران کریپتو ضروری است، زیرا این ابزار برای نگهداری رمزارز به کار گرفته می‌شود. با این راه حل خاص، می‌توانید دارایی‌ها را به صورت غیر متمرکز و بهینه، مدیریت کنید. همچنین، کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توانید در گوشی و کامپیوتر شخصی خود راه‌اندازی کنید.


کیف پول ترون یک نوع کیف پول دیجیتال است که برای ذخیره ارز دیجیتال ترون (TRX) و توکن‌های مبتنی بر بلاکچین ترون، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترون یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که امکان انجام تراکنش‌های سریع و ارزان را فراهم می‌کند. کیف پول‌های ترون، امکان ارسال، دریافت و مدیریت دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کنند.


با توجه به رشد روزافزون بلاکچین ترون و ارز دیجیتال TRX، کاربران نیاز به کیف پول‌های امن و کارآمدی دارند تا دارایی‌های خود را مدیریت کنند. در نتیجه، توسعه و استفاده از کیف پول‌های ترون برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.


مزایای کیف پول ترون شامل سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها، هزینه‌های کمتر در مقایسه با شبکه‌های بلاکچین دیگر، امنیت بالا و سهولت در استفاده است. این کیف پول‌ا اغلب به صورت نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های تبلت قابل دسترسی هستند.


یک کیف پول با کاربرد‌ها و مزایای زیاد

کیف پول ترون چیست؛ معرفی بهترین ولت‌های ترون در سال ۲۰۲۴

ارز دیجیتال TRX و شبکه آن از زمان پیدایش تا کنون روند پیشرفت را با سرعت بالا طی کرده‌است. این رمزارز در حال حاضر در لیست ۲۰ کوین برتر و محبوب کوین مارکت‌کپ قرار دارد. هدف شبکه بلاکچین ترون راه‌اندازی سیستم اینترنت غیر متمرکز در سراسر جهان است. اهداف بلندپروازانه تیم ترون برای توسعه این شبکه و رمزارز بومی آن موجب شده‌است که بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده این پروژه امیدوار باشند. جاستین سان بنیانگذار شبکه ترون در تایید قابلیت‌ها و مزایای این شبکه به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفته‌بود که ترون بسیار کارآمدتر از اتریوم است و به زودی گوی سبقت را از اتریوم خواهد ربود. همانطور که می‌دانید در حال حاضر قیمت ترون بسیار پایین‌تر از اتریوم است و به باور بسیاری از کارشناسان خرید و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند سود شایان توجهی را نصیب معامله‌گران کند. البته واضح است که هر معامله‌گری برای خرید و نگهداری ترون و دیگر ارز‌های دیجیتال نیازمند استفاده از یک کیف پول معتبر است. ولتی که از خطر هک و سرقت در امان باشد.


در مطلب پیش رو درباره بهترین نوع کیف پول ترون توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد و در انتها نحوه ساخت کیف پول ترون را بررسی می‌کنیم.


همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک ولت خوب، امنیت بالای آن است. برای فراهم ساختن امنیت، این ابزار‌ها اطلاعات و کلید‌های خصوصی کاربر را در بستر‌های آنلاین و آفلاین ذخیره می‌کنند. به کیف پول‌هایی که کلید خصوصی کاربران را در فضای آنلاین ذخیره می‌کنند، اصطلاحا کیف پول گرم (Hot wallet) می‌گویند. در مقابل، به کیف پول‌هایی که کلید خصوصی کاربران را در فضای آفلاین ذخیره می‌کنند، کیف پول سرد گفته می‌شود. این ولت‌ها امنیت بیشتری نسبت به نمونه اول دارند، زیرا به اینترنت متصل نیستند. با این وجود، هر کدام از انواع کیف پول‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.


یکی از مواردی که باید در زمان استفاده از کیف پول ترون به آن توجه داشته باشید، وب‌سایتی است که نرم‌افزار کیف‌پول را از آن دانلود می‌کنید. برای حفظ امنیت بیشتر، حتما کیف پول مدنظر خود را از سایت رسمی توسعه‌دهنده ولت دانلود کنید.


در حال حاضر کیف پول‌های ارز دیجیتال توسط سایت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که اکثر آن‌ها معتبر نیستند. این احتمال وجود دارد که با دانلود نرم‌افزار از سایت‌های نامعتبر، این ولت‌ها به بدافزار آلوده باشند و به همین دلیل امنیت کافی را در مقابل حملات هکر‌ها فراهم نکنند.


همواره به یاد داشته باشید که امنیت کیف پول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا قرار است دارایی خود را در آن نگهداری کنید؛ بنابراین برای محافظت از دارایی‌ها، ضروری است که این نرم‌افزار را از وب‌سایت رسمی برنامه دریافت کنید.


نکته مهم بعدی نگهداری از کلمات سید یا کلمات بازیابی در جایی امن است. لازم است بدانید این کلمات بازیابی در زمانی که کیف‌پول به هر دلیلی از دست خارج می‌شود، به کاربر کمک می‌کند تا ولت را بازیابی کرده و مدیریت دارایی‌های خود را مجددا در اختیار بگیرد.


کیف پول ترون چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول ترون یک نرم‌افزار یا وسیله برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال ترون و رمزارز‌های مبتنی بر شبکه ترون به شمار می‌آید. این ولت می‌تواند در قالب‌هایی همچون تحت وب، نسخه دسکتاپ یا موبایل استفاده شود و به طور معمول ویژگی‌های متنوعی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.


کیف پول ترون این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که کلید‌های خصوصی خود را به صورت امن ذخیره و مدیریت کند.


همچنین، ولت‌هایی که از ترون پشتیبانی می‌کنند، قابلیت پشتیبانی از توکن‌های مبتنی بر TRC-۱۰ و TRC-۲۰ و دیگر ارز‌های دیجیتال مبتنی بر شبکه ترون را دارند. موضوعی که باعث می‌شود کاربر بتواند رمزارز‌های گوناگون را در کیف پول خود نگهداری و مدیریت کند.


افزون بر آن، کیف پول‌های ترون امکان مبادلات ارز TRX را فراهم می‌کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند فقط با وارد کرد آدرس مقصد و مقدار TRX مورد نظر، فرایند انتقال را انجام دهند.


یکی از نکات قابل توجه کیف پول‌های ترون این است که بسیاری از این نرم‌افزار‌ها معمولا از قابلیت اسکنر QR کد بهره می‌برند. با این ویژگی کاربران می‌توانند به راحتی آدرس‌ها و تراکنش‌ها را با اسکن کد QR وارد کنند.


کاربران برای استفاده از کیف پول‌های ترون قدرت انتخاب متنوعی دارند. به گونه‌ای که بعضی از این کیف پول‌ها مانند کیف پول ترون لینک (TronLink) برای دسکتاپ و برخی دیگر مانند ترون ولت (TronWallet) برای استفاده در موبایل راه‌اندازی شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید طبق اولویت‌های خود یکی از این موارد را انتخاب کنید.


شماری از ولت‌های ترون از سیستم امنیتی کد دوعاملی (۲FA) و امضای چندمرحله‌ای استفاده می‌کنند که امنیت دارایی کاربران را دوچندان می‌کند. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از برخی کیف پول‌های ترون، از طریق یک مرورگر داخلی، دارایی‌های خود را بررسی و مدیریت کنید. پشتیبانی از دارایی‌های متنوع یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول‌های ترون است که با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌های مختلف را در یک کیف پول مدیریت کنید.


بهترین کیف پول‌های ترون در سال ۲۰۲۴

کیف پول ترون چیست؛ معرفی بهترین ولت‌های ترون در سال ۲۰۲۴

انتخاب بهترین کیف پول در بین چندین گزینه می‌تواند برای کاربران تازه وارد یک کار دلهره آور باشد. با این حال تیم توسعه کیف پول ترون لیست کاملی از بهترین کیف پول‌ها را برای سال ۲۰۲۴ ارائه کرده‌اند.


کیف پول اکسودوس بهترین کیف پول ترون

اکسودوس یک کیف پول ترون است که امکان ذخیره و انتقال رمزارز‌های متنوعی را فراهم می‌کند. این پلتفرم دارای ۲۶۰ دارایی رمزنگاری است و اطلاعات لحظه‌ای این رمزارز‌ها را نیز ارائه می‌دهد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کیف پول برسی وضعیت رمزارز است که برای این بررسی از شبکه بلاکچین استفاده می‌شود. همچنین، می‌توانید معاملات را در صورت بروز مشکل موقت متوقف کنید. افزون بر آن، می‌توانید کیف پول خود را بدون ثبت نام یا KYC ایجاد کنید. با این نرم‌افزار، کلید‌ها و داده‌های خصوصی رمزگذاری می‌شوند و به این ترتیب از کیف پول در برابر هک و نقض محافظت می‌کنند. کاربرانی که به دنبال امنیت در سطح پیشرفته هستند می‌توانند از یک کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) استفاده کنند.


کیف پول Exodus ابتدا برای سیستم‌عامل‌های دسکتاپ مثل ویندوز، مک، و لینوکس ارائه شد و سپس تیم توسعه آن نسخه‌های موبایلی برای iOS و اندروید را نیز معرفی کرد.


ترون لینک نرم‌افزاری برای مدیریت یکپارچه دارایی‌ها

ترون لینک در لیست بهترین کیف پول‌های ترون قرار دارد. از این پلتفرم می‌توان برای مدیریت یکپارچه دارایی‌ها استفاده کرد. طبق اطلاعاتی که در وب سایت رسمی خود این نرم‌افزار منتشر شده، این پلتفرم بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد و سیستم آن برای بهبود عملکرد تراکنش‌های ترون در حال پیشرفت است. علاوه بر این، تیم توسعه کیف پول ترون لینک مکانیسم‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند ذخیره‌سازی محلی کلید‌های خصوصی و رمزگذاری چند لایه برای محافظت از دارایی‌های دیجیتالی در برابر آسیب پذیری‌ها و هک‌ها را ارائه کرده‌اند. این کیف پول با ترون، TRC-۱۰ و TRC-۲۰ سازگار است. موضوعی که آن را به یک انتخاب خوب تبدیل می‌کند. علاوه بر این، رابط کاربر پسند، سادگی و راحتی و قابلیت اطمینان، این پلتفرم را به یک انتخاب ارجح برای مبتدیان و سرمایه‌گذاران باتجربه تبدیل می‌کند.


کیف پول اتمیک مناسب برای مبادلات و استیک ترون

کیف پول اتمیک در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک کیف پول کاملا غیر متمرکز برای نگه داشتن امن رمزارز راه اندازی شد. این پلتفرم به عنوان یک کیف پول غیر حضانتی، رمزارز‌ها را ذخیره می‌کند و آن‌ها را به طور ایمن روی بلاکچین نگه می‌دارد. کاربران می‌توانند بدون نیاز به KYC یا انجام روند تایید حساب، به کیف پول اتمیک دسترسی پیدا کنند. رابط ساده و بصری و دسترسی به ۱۰۰ رمزارز، اتمیک را به یکی از بهترین کیف پول‌های ترون تبدیل می‌کند.


تراست ولت، کیف‌پولی با ویژگی‌های منحصر به فرد

تراست ولت یک انتخاب مناسب کاربرانی است که به دنبال یک پلتفرم با ویژگی‌های متنوع برای ذخیره ایمن و بی عیب و نقص ترون هستند. شایان ذکر است که این برنامه اطلاعات کاربر را جمع نمی‌کند و به همین دلیل اطلاعات خصوصی کاربر در زمان استفاده از آن همچنان محرمانه باقی می‌ماند.


گواردا کیف پولی چند منظوره

گواردا (Guarda) یک کیف پول غیر حضانتی است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. از این کیف پول می‌توان برای نگهداری و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری به صورت کاملا امن استفاده کرد. ولت گواردا غیر حضانتی است، به این معنی که کنترل دارایی در دست کاربران قرار دارد و دسترسی به این دارایی‌ها فقط از طریق کلید‌های خصوصی امکانپذیر است. این سیستم عامل از حدود ۶۰ شبکه بلاکچین اصلی و بیش از ۴۰۰ هزار توکن از جمله ترون پشتیبانی می‌کند. گواردا نسخه‌های دسکتاپ، وب و موبایل دارد و در هر دستگاهی قابل استفاده است. شایان ذکر است که برای دسترسی به کیف پول از طریق دسک تاپ، فقط باید افزونه کروم را نصب کنید.


افزون بر آن، گواردا از کیف پول‌های سخت‌افزاری به منظور ایجاد لایه امنیتی بیشتر پشتیبانی می‌کند. این کیف پول را می‌توان با ولت‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول لجر (Ledger) استفاده کرده و امنیت بیشتری را برای دارایی‌ها ایجاد کرد.


استفاده از کیف پول یوهولدر برای ترون

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که خدماتی بیش از ذخیره و نقل و انتقالات معمولی ارائه دهد؛ یو هولدر (YouHodler) یکی از بهترین گزینه‌ها است. این کیف پول خدمات متنوعی از جمله مبادلات رمزارز و وام در ازای سپرده به کاربران ارائه می‌دهد. پلتفرم یوهولدر نرخ بهره مناسبی برای سپرده‌های رمزنگاری به عنوان وثیقه در وام‌های کوتاه مدت در نظر گرفته است. با استفاده از کیف پول یاد شده کاربران می‌توانند از بین ۱۵ ارز برتر تا ۹۰ درصد نسبت LTV، وام رمزارزی دریافت کنند. این کیف پول برای مبادلات و معاملات ترون نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود.


کیف پول آیم توکن

آیم توکن (imToken) مورد اعتماد بسیاری از علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال قرار گرفته است. این کیف پول به دلیل قابلیت‌های مولتی چین خود مشهور شده است و امکان نگهداری توکن‌های TRX را به صورت کاملا امن دارد. شایان ذکر است که این ولت فقط از ارز‌های دیجیتال با استاندارد ERC-۲۰ مانند BTC، LTC، ETH، TRX، EOS و… پشتیبانی می‌کند. ولت مذکور یک محیط امن و کاربرپسند را برای تراکنش‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول آیم توکن، عدم دریافت هزینه تراکنش از کاربرانش است. یعنی کاربران در زمان انجام تراکنش‌ها در این کیف پول، فقط مبلغ اندکی را به عنوان کارمزد به ماینر‌ها می‌پردازند.


بیت کیپ؛ کیف پولی با قابلیت‌های چند منظوره

بیت کیپ (BitKeep) توجه ۱۰ میلیون دوستدار رمزنگاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. این تنها پلتفرم با ارزش کل تراکنش ۱۰۰ میلیارد دلار است. پلتفرم BitKeep با رکورد ۵۰۰ هزار بار دانلود، دارای امتیاز مشتری ۴.۹ از ۵ است. قابلیت‌های کیف پول یاد شده فراتر از پشتیبانی از توکن TRX است. مواردی همچون پشتیبانی از لانچ پد، مبادلات رمزارزی و بازار NFT نمونه‌ای از این موارد است. بیت کیپ همچنین از مکانیسم‌های امنیتی پیشرفته مانند رمز‌های عبور برنامه، اثر انگشت یا تایید چهره استفاده می‌کند. هدف از استقرار این امکانات محافظت از رمزارز‌ها و داده‌ها از دسترسی غیرمجاز و هک است.


انتهای خبر

0
0