رمزارز نیوز
1401/03/24
13:00
نهنگ اتریوم زیر پای کاربران را خالی کرد!

روز گذشته، یک نهنگ اتریوم حدود ۶۵ هزار توکن ETH را به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار فروخت. این نهنگ در ازای اتریو‌م‌های… مطالعه مطلب ...

روز گذشته، یک نهنگ اتریوم حدود ۶۵ هزار توکن ETH را به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار فروخت. این نهنگ در ازای اتریو‌م‌های خود، استیبل کوین‌های USDC، تتر و DAI دریافت کرده است.


۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!


دریافت جایزه به گزارش سایت کوین تلگراف، شواهد حاکی از آن است که نهنگ مورد نظر، این حجم از اتریوم را برای پرداخت بدهی ۷۳ میلیون دلاری خود در پلتفرم وام‌دهی Oasis.app فروخته است. در طول مدت انجام تراکنش‌ها قیمت لیکویید یا انحلال اتریوم از ۱۲۰۰ دلار به ۸۷۵ دلار کاهش یافت.


این نهنگ پنج ساعت پس از فروش اولیه، یک بار دیگر ذخایر اتریوم خود را به‌اندازه ۲۸ هزار اتر خالی کرد تا ۳۲ میلیون دلار دیگر از بدهی خود را پرداخت کند. این بار قیمت انحلال از ۸۹۲ دلار به ۱۲۰۰ دلار، افزایش یافت.

ETH-Price-crashes-950-on-Uniswap

درمجموع، این نهنگ ۹۳ هزار اتر از ذخایر خود را تخلیه کرد که برحسب قیمت این ارز در روز ۱۳ ژوئن، ارزشی برابر با ۱۱۲ میلیون دلار داشت. نکته جالب اینجا بود که کل بدهی این نهنگ به پلتفرم Oasis، ۱۲۰ میلیون دلار بود. این داده‌ها نشان می‌دهند که او قطعا متحمل خسارت سنگین اسلیپیج (Slippage) شده است.


یک تحلیل‌گر کهنه‌کار: قیمت اتر به ۶۵۰ دلار خواهد رسید

پس از این فروش عظیم، اتریوم سفر کوتاهی به سطح ۹۵۰ دلار به ویژه در صرافی یونی سواپ داشت، اما توانست سریعا بازگردد. این امر، نشان‌دهنده تقاضای کافی برای این توکن در نزدیکی سطح فعلی‌اش بود. با این ‌حال، یک تحلیل‌گر مستقل کهنه‌کار به نام پیتر برانت (Peter Brandt) پیش‌بینی کرده است که قیمت اتر در هفته‌های آتی به ۶۵۰ دلار نیز خواهد رسید.


پیش‌بینی نزولی این تحلیل‌گر برخاسته از یک الگوی کلاسیک به نام مثلث نزولی است که پس از شکسته شدن قیمت در روند قبلی‌اش شکل می‌گیرد. حال، برانت می‌گوید که با توجه به کاهش قیمت ۲۰ درصدی اتریوم در ۱۳ ژوئن، به ویژه در صرافی یونی سواپ، اولین ضلع نزولی این مثلث یعنی ۱۲۶۸ محقق شده است. با این ‌وجود، قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) اتر در وضعیت فروش بیش از حد، می‌تواند منجر بازگشت تند و تیز قیمت شود. در حال حاضر، میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای اتریوم در نزدیکی ۱۲۰۰ دلار، به ‌عنوان یک سطح حمایتی عمل می‌کند.

ETH-Price-crashes-950-on-Uniswap

در صورت اصلاح صعودی قیمت اتریوم، سطح مقاومتی بعدی می‌تواند ۱۴۵۰ دلار باشد که با خط فیبوناچی اصلاحی ۱٫۰۰، برخورد خواهد کرد.


از طرف دیگر، بسته شدن قاطع قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای می‌تواند چشم‌انداز نزولی اتریوم را تا ۹۲۰ دلار نیز پایین ببرد.


انتهای خبر

0
0