آکادمی هلاکوئی
1400/02/23
13:07
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۳ اردیبهشت)

سقوط شدید بیت کوین اگرچه هفته هاست که…

سقوط شدید بیت کوین


اگرچه هفته هاست که بیت کوین نتوانسته است بر مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری غلبه کند، اما این ارز رمزنگاری شده اخیرا عملکرد بسیار خوبی داشته است. همین دیروز، BTC به بالاترین سطح قیمت خود در تراز ۵۸۰۰۰ دلار رسیده بود.


اما پس از اینکه تسلا اعلام کرد دریافت بیت کوین برای خرید محصولات و خدمات این شرکت را متوقف می کند، همه چیز به یکباره تغییر کرد. اندکی بعد از انتشار این خبر، قیمت این دارایی ۳۰۰۰ دلار کاهش یافت، اما این پایان ماجرا نبود.


در ساعات بعدی، ارز رمزنگاری شده برتر بازار تا زیر ۴۶۰۰۰ دلار سقوط کرد. به عبارت دیگر، BTC بیش از ۱۲۰۰۰ دلار ریزش قیمت در یک روز را تجربه کرد و به پایین ترین سطح قیمت خود از اواخر فوریه (بهمن ماه) تاکنون رسید.


طبق گزارش Bybt، فقط در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه لیکوئید شده است و حدود ۹۰ درصد این رقم به پوزیشن های لانگ مرتبط می باشد.


علی رغم اینکه بیت کوین توانست این زیان را تاحدودی جبران کند ولی سرمایه بازار آن تا زیر خط ۱ تریلیون دلار افت کرد. علاوه بر این، چیرگی این ارز بر بازار نیز همچنان رو به کاهش بوده و به ۴۱٪ رسیده است.


رنگ قرمز، غالب بر بازار آلتکوین ها


همانطور که معمولا شاهد هستیم، در صورت افزایش نوسانات BTC، آلتکوین ها هم به طور گسترده از این فرایند پیروی می کنند. اتریوم که با تازگی بالاترین رقم تاریخی خود را در حدود ۴۴۰۰ دلار ترسیم کرده بود، در پی تحولات نامطلوب اخیر، در عرض چند ساعت به پایین ترین سطح روزانه خود در ۳۵۵۰ دلار سقوط کرد. دومین ارز رمزنگاری بزرگ از آن زمان شروع به بهبود کرده و در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ دلار است.


دیروز بایننس کوین با لمس تراز ۶۸۵ دلار به آخرین رکورد ثبت شده خود نزدیک شد اما این ارز نیز با بیش از ۱۰۰ دلار کاهش روبرو شد. پس از اندکی بهبود، این ارز اکنون بالای ۶۲۰ دلار ترید می شود.


میم کوین مورد علاقه ایلان ماسک هم از تراز ۰.۵۵ دلار به ۰.۳۵ دلار کاهش یافت. ولی DOGE نیز تا حدودی موفق به بازیابی سطوح قبلی شده و اکنون به ۰.۴۵ دلار نزدیک است.


بازار 23 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (23 اردیبهشت)

در مقیاس ۲۴ ساعته سایر آلتکوین های بزرگ بازار ازجمله Ripple (-۸٪) ، Cardano (-۳.۵٪) ، Bitcoin Cash (-۱۵٪) ، Litecoin (-۱۵٪) ، Uniswap (-۶٪) ، Chainlink (-۸٪) ، و Stellar (-۱۰) نیز به رنگ قرمز ظاهر شده اند.


جالب اینجاست که در این شرایط، پولکادات از دیروز نزدیک به ۵ درصد افزایش قیمت داشته و اکنون بالای ۴۰ دلار ترید می شود.


پس از آنکه ویتالیک بوترین بخش قابل توجهی از موجودی توکن شیبای خود را فروخت، این توکن از دیروز بیشترین ضرر را تجربه کرده است. قاتل خود خوانده دوج کوین، با ۳۰٪ کاهش به زیر ۰.۰۰۰۰۲ دلار رسیده است.


Revain (-۲۶٪), EOS (-۱۷٪), Bitcoin Gold (-۱۷٪), Yearn.Finance (-۱۷٪), Telcoin (-۱۵٪), Ethereum Classic (-۱۵٪), Qtum (-۱۴٪) و Filecoin (-۱۴٪) هم ازجمله آلتکوین هایی هستند که کاهش دورقمی قیمت را شاهد بوده اند.


همزمان با این ریزش گسترده بازار، ارزش کل بازار رمزنگاری حدود ۵۰۰ میلیارد دلار در روز کاهش یافته و به زیر ۲ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0