بورس پرس
1399/02/25
00:00
معاملات مشکوک دو بانک و پالایشگاه بورسی، دو سرمایه گذاری + ۱۱ نماد

در روز افت ۳۷۸۵ واحدی شاخص، دو بانک و پالایشگاه بورسی، دو سرمایه گذاری و ۱۱ نماد دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازارسهام متاثر از هیجانات روز گذشته با فشار فروش در برخی از نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد اما با بازگشایی نماد فولاد مبارکه و اثر مثبت ۱۷۴۸ واحدی، بهبود تقاضا شکل گرفت و شاخص رشد ۴ هزار واحدی داشت.


اما این پایان ماجرا نبود و با فشار عرضه خصوصا در نمادهای بزرگ گروه فلزات و افزایش هیجانات بازار درنهایت دماسنج بازار سرمایه با افت ۳۷۸۵ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۱۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در بورس و ۵.۳ هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به دو بانک تجارت و صادرات با داد و ستد بیش از ۲.۹ و ۱.۳ میلیارد سهمی و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک پارسیان به همراه پالایشگاه اصفهان به ترتیب با تقاضای ۹۵۸، ۹۵۵ و ۸۷۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۵ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت تامین سرمایه امید حاضر در بازار اول معاملات بورس ضمن افت ۴.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد بیش از ۶۸.۱ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های آتیه داده پرداز، سرمایه گذاری نورکوثر ایرانیان، قند هگمتان، سولیران، بانک پارسیان، سینا دارو، پالایشگاه تبریز، کشاورزی و کود زنجان، تامین سرمایه بانک ملت، نفت ایرانول، فولاد کاویان، سرمایه گذاری ایران خودرو، بیمه میهن و مارگارین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور یک بانک و پالایشگاه، دو شرکت سرمایه گذاری، تداوم حضور تامین سرمایه بانک ملت و ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0