آکادمی هلاکوئی
1401/03/08
18:30
رمزارز DAI دوباره جایگاه اول را به عنوان استیبل کوین غیرمتمرکز بدست آورد

در این ماه، پیامدهای سقوط LUNA و UST…

در این ماه، پیامدهای سقوط LUNA و UST که هردو بر بستر بلاکچین Terra بودند، در سراسر جامعه دیفای و به طور کلی اکوسیستم کریپتو پر سر و صدا بوده است. علاوه بر این، سقوط ترا به استیبل کوین DAI اجازه داد تا دوباره موقعیت خود را به عنوان بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از نظر ارزش بازار بازیابد.


DAI چهارمین استیبل کوین بزرگ است اما سه مورد برتر که جلوتر از آن هستند، (USDT، USDC، BUSD) محصولات استیبل کوین متمرکز هستند. DAI توسط پروژه Makerdao (MKR) صادر می شود و برخلاف یک استیبل کوین الگوریتمی مانند UST، از یک وام و فرآیند بازپرداخت وثیقه بیش از حد استفاده می کند.


امروز ارزش بازار این استیبل کوین ۶.۲۴ میلیارد دلار است اما ارزش بازار استیبل کوین ها در ۳۰ روز گذشته ۲۷.۳ درصد کاهش یافته است. در حالی که DAI ثابت باقی ماند، سقوط ترا موجی از شوک را در جامعه کریپتو ایجاد کرد که به نوبه خود TVL را به نصف کاهش داد. بیش از ۲.۶ میلیارد دلار DAI از اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) از گردش خارج شده است.


DAI در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۹.۹۹ میلیون دلار حجم تجارت جهانی داشته است و کراکن فعال ترین صرافی DAI در حال حاضر است. حجم معاملات DAI در FTX، Okex، Bittrex و Crypto.com نیز زیاد است.


در حالی که استیبل کوین‌های USDT، USDC، و BUSD از نظر ارزش بازار جزو ده رمزارز برتر هستند، DAI امروز در رتبه ۱۶ قرار دارد. علاوه بر این، میکردائو دارای یک توکن بومی به نام MKR است که با قیمت ۱۱۷۸ دلار در هر واحد مبادله می شود. امروز MKR از نظر ارزش بازار، پنجاه و هشتمین رمزارز بزرگ است.


آمار Defillama.com نشان می دهد که میکردائو غالب ترین پروتکل دیفای در مورد TVL است. میکردائو دارای ۹.۳۸ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده است که دارای رتبه برتری در حدود ۸.۷۷٪ از مجموع ۱۰۶ میلیارد دلار TVL است. علیرغم اینکه در صدر قرار دارد، TVL میکردائو در ماه گذشته ۲۸.۵۹ درصد کاهش داشته است. پروتکل دیفای میکردائو در طول هفت روز گذشته تقریبا ۲.۵۳٪ از ۲۸.۵۹٪ رشد را از دست داده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0