رمزارز نیوز
1400/11/29
17:08
دلایل سقوط شدید رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷ درصد کاهش ارزش داشته و قیمت بیت‌کوین و اتریوم هر کدام حدود ۸ درصد افت کرده است. این… مطالعه مطلب ...

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷ درصد کاهش ارزش داشته و قیمت بیت‌کوین و اتریوم هر کدام حدود ۸ درصد افت کرده است. این در حالی است که برخی از رمزارزها در این باز‌ه زمانی افت قیمت شدیدتری داشته‌اند.


به گزارش وب سایت دی‌کریپت، طبق داده‌های CoinMarketCap افتی که در ۲۴ ساعت گذشته برای بیت کوین رخ داد، در یک ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. گرچه ارزش بازار و قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به ۱۴ روز پیش همچنان بیشتر است اما اتفاقات ساعت گذشته بسیار زیان‌بار بوده است.


ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، معتقد است که تهدیدات روسیه در مورد حمله به اوکراین، وال استریت را ترغیب کرده است تا جایگاه خود را تثبیت کند و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهد. همین موضوع تاثیر مخربی روی قیمت بیت کوین داشته است. در زمان انتشار این خبر قیمت بیت کوین تا ۴۰۷۳۲ دلار سقوط کرده است.


مویا در ادامه گفت:


وال استریت کاملا به دنبال ریسک‌زدایی بوده و بیت کوین در حال پرداخت هزینه‌های این رویکرد است. ترس از نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و شدت گرفتن اقدامات محافظه‌کارانه بانک مرکزی باعث سقوط آزاد ارزهای دیجیتال شده است.


همچنین ممکن است کاهش قیمت‌ها تحت تاثیر افزایش نظارت دولتی در ایالات متحده آمریکا باشد. FBI امروز یک دپارتمان جدید برای جرایم حوزه رمزنگاری معرفی و وزارت دادگستری نیز اولین مدیر را برای گروه نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال انتخاب کرد.


اتریوم در همین بازه زمانی با کاهش بیش از ۸ درصدی قیمت مواجه شد. کاهش ارزش رمزارز اتریوم کمی بیشتر از بیت کوین بوده است. با توجه به داده‌های CoinMarketCap، اکنون اتریوم با قیمت ۲۸۹۵ دلار معامله می‌شود. این قیمت در مقایسه با رکوردهای نمودار اتریوم ۴۱ درصد کمتر است. در نوامبر ۲۰۲۱ ارزش هر واحد ETH تا مرز ۴۹۰۰ دلار پیش رفت.


طی ۲۴ ساعت گذشته فقط این دو رمزارز مشهور دچار افت قیمت نشده‌اند. در حال حاضر بخش زیادی از لیست صرافی‌ها قرمز بوده و حدود ۷ درصد از ارزش کل بازار کاسته شده است. در زمان نگارش این خبر حجم تمام دارایی‌های کریپتو کارنسی بیش از ۱.۸ تریلیون دلار است.


قیمت رمزارز سولانا با ۸ درصد کاهش به ۹۴ دلار رسید. ارزهای دیجیتال دیگری همچون Terra، Polkadot و Shiba Inu نیز همین میزان سقوط قیمت را تجربه کرده‌اند. توکن Rally نیز با ۲۱ درصد کاهش شدیدترین افت قیمت را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار داشته است. قیمت توکن‌های Filecoin و Theta نیز هر کدام حدود ۱۲ درصد در ۲۴ گذشته کاهش پیدا کرده است.


انتهای خبر

0
0