فارس نیوز
1401/03/08
14:09
کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۴ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۴ واحدی همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز از همان ابتدای صبح با روند نزولی همراه شد و در پایان معاملات با کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۴ واحدی به رقم یک ‌میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲۸ واحد رسید.


شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش هفت هزار و ۶۹۷ واحد به رقم ۴۲۴ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۳۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانبیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با کاهش ۱۳۲ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۲۶۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه نیز به ۳۶۱ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.


معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای آهن و فولاد غدیر، داروسازی دانا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای هرمز، مارون، غصینو، دماوند و کگهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به چشم‌انداز نامناسبی که برای بازار ارز وجود دارد، سرمایه‌گذاران محتاط‌تر شده و امروز شاخص کل با ریزش همراه شده است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید حتما از محل پس انداز و با مطالعه و مشورت صورت گیرد.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0