رمزارز نیوز
1400/11/23
12:04
معرفی رمزارزهایی که میزبان بازی‌های درآمدزا هستند

ظهور بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین که قابلیت درآمدزایی دارند، یکی از رویدادهای مهم سال ۲۰۲۱ بود. به کمک این بازی‌ها می‌توان سرگرمی و… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


هارمونی (Harmony) پلیگان (Polygon) زنجیره هوشمند بایننس (BSC) شبکه‌های رو به رشد و بازی‌های برتر بلاک چین ظهور بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین که قابلیت درآمدزایی دارند، یکی از رویدادهای مهم سال ۲۰۲۱ بود. به کمک این بازی‌ها می‌توان سرگرمی و درآمدزایی را ادغام کرد. این بازی‌ها از الگوی Play to Earn یا P۲E پیروی می‌کنند.


به گزارش وبسایت کوین تلگراف، شبکه اتریوم مهم‌ترین بستر برای توسعه بازی‌های بلاکچین است اما چالش‌هایی مثل کارمزد زیاد و ترافیک بالا سبب شده تا توسعه‌دهندگان و گیمرها به استفاده از سایر شبکه‌ها فکر کنند.


حال می‌خواهیم شبکه‌هایی را بررسی کنیم که رقبای اتریوم در این بخش هستند و بازی‌های پرطرفداری را میزبانی می‌کنند.


هارمونی (Harmony)

هارمونی از اشتراک‌گذاری حالت تصادفی (random state sharding) برای کمک به مقیاس‌پذیری شبکه و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند.


این شبکه به طور متوسط روزانه ۲۲.۲۶ میلیون دلار تراکنش دارد. این در حالی است که شبکه Ronin با حجم تراکنش ۱۴ میلیون دلاری در روز میزبان بازی Axie Infinity است.


محبوب‌ترین بازی شبکه هارمونی DeFi Kingdoms است. پروژه‌ای که دنیای مالی غیرمتمرکز (DeFi) را با الگوی بازی P۲E و NFTها ترکیب کرده تا تجربه‌ای منحصر به فرد را به کاربران ارائه دهد.


دیفای کینگدمز اصلی‌ترین بازی در شبکه هارمونی است اما توانایی این بستر برای پردازش تراکنش‌ها و ترافیک بیشتر احتمالا سبب جذب پروژه‌های دیگری در آینده خواهد شد.


پلیگان (Polygon)

شبکه پلیگان یکی دیگر از بسترهای شناخته‌شده برای توسعه بازی‌های کریپتو است. این شبکه به کمک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم روزانه حدود ۱۰.۳۵ میلیون دلار تراکنش را پردازش می‌کند.


محبوب‌ترین بازی در این شبکه Pegaxy نام دارد. این بازی یک مسابقه اسب‌سواری رایگان است که کاربران با موجوداتی به نام Pega با یکدیگر نبرد می‌کنند تا برنده جوایز رمزارزی شوند. برخی بازی‌های مشهور دیگر این شبکه عبارتند از: Aavegotchi، Arc۸ و Revv Racing.


زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

در حال حاضر زنجیره هوشمند بایننس روزانه ۷.۲۶ میلیون دلاری حجم تراکنش مربوط به بازی‌های کریپتو دارد. محبوب‌ترین بازی‌های BSC شامل Elfin Kingdom، Bomb Crypto، Metaverse Miner، Alien Worlds و Mobox است.


Mobox از جمله بازی‌هایی است که ممکن است به زودی جهش قابل توجهی داشته باشد. حجم معاملات این بازی از ۴۴۰ هزار دلار در ۷ فوریه به ۴۷.۱۶ میلیون دلار در ۸ فوریه (یک روز بعد) افزایش یافته است.


شبکه‌های رو به رشد و بازی‌های برتر بلاک چین

پس از بستر‌های ذکر شده و اتریوم، شبکه شاخصی در حوزه میزبانی از بازی‌ها وجود ندارد. با این حال چند بلاک چین در تلاش هستند تا خود را به این جمع اضافه کنند. شبکه‌های سولانا و الگورند در ماه‌های گذشته طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و به ترتیب ۹۸ هزار و ۱۳۸ هزار دلار حجم تراکنش روزانه داشته‌اند.


شبکه Wax نیز با پردازش ۳۸ هزار دلار تراکنش به طور روزانه دومین جامعه بزرگ گیمرها را داشته و از نظر تعداد بازی‌های راه اندازی شده در رتبه پنجم قرار دارد.


بازی کارتی Splinterlands مبتنی بر شبکه Hive جزو بازی‌های شاخص و برتر کریپتو محسوب می‌شود. بعد از آن می‌توان از بازی Farmers World مبتنی بر شبکه Wax و Upland مبتنی بر EOS هم نام برد.


انتهای خبر

0
0