بورس۲۴
1402/11/30
22:21
در کنفرانس خبری های وب چه گذشت؟

در ابتدای جلسه کنفرانس های وب که از طریق سجام برگزار شد مدیر عامل شرکت توضیحاتی در خصوص سوالات مربوط به پروژه فیبر نوری داد.

در ابتدای جلسه کنفرانس های وب که از طریق سجام برگزار شد مدیر عامل شرکت توضیحاتی در خصوص سوالات مربوط به پروژه فیبر نوری داد و گفت: بعد از دریافت پروانه همگرا UNSP شرکت موظف به انجام تعهدات خویش در مورد ارائه پوشش به میزان یک ۱.۵۴۶.۰۰۰ خانوار در ۴ استان ایلام گلستان ،کرمان سیستان و بلوچستان و شهر کاشان است که پیش بینی میشود در سال ۱۴۰۳ زودتر از موعد مقرر به پایان برسد برای سال جدید همچنین در تلاش هستیم تا همراهی با مجموعه دولت و وزارت ارتباطات و سایر اپراتورهای مخابراتی پروژه فیبر نوری در شهر تهران انجام شود بیش از ۵ هزار کیلومتر حفاری در شهر تهران اتفاق خواهد افتاد و پوشش بیش از ۳ میلیون خانوار در شهر تهران روی خواهد داد که های وب به عنوان یکی از این دارندگان پروانه ها در UNSP در شهر تهران در این پروژه مشارکت خواهد داشت تاثیر پروژه فیبر نوری در سودآوری شرکت حداقل دو سال زمان خواهد برد و تا زمان رسیدن پروژه به نقطه سر به سری باید هزینههای بسیار سنگین جاری و سرمایه گذاری را متقبل شود و سپس با واگذاری سرویس آن را به سودهی برساند.


پرداخت سود سهامداران تا پایان سال



وی در خصوص سوالات مربوط به پرداخت سود سهام ۱۴۰۰


و ۱۴۰۱ گفت: سود سهامداران سال ۱۴۰۰ در اسفند ماه سال جاری قطعا پرداخت خواهد شد و در صورت عدم بروز مشکل در دریافت مشوق و تامین مالی امکان پرداخت سود ۱۴۰۱ نیز تا پایان سال وجود خواهد داشت.


به گفته وی، از آنجاییکه سود سهام پرداخت نشده است پاداش هیات مدیره سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز توسط اعضا دریافت نگردیده است. محاسبات آن نیز بر اساس مقررات سازمان بورس و قانون تجارت میباشد و درصدی از میزان سود تقسیمی است که در مجمع صاحبان سهام مشخص و مصوبشده است.


افزایش سرمایه های‌وب از انباشته در اسفند ماه



مدیر عامل های وب در توضیحات مربوط به افزایش سرمایه این شرکت افزود: شرکت طبق هماهنگی با سازمان بورس هفته گذشته مجدد گزارش توجیهی افزایش سرمایه را آماده کرده و در اختیار حسابرس قرار داده است امیدواریم حسابرس در این مدت زمان باقی مانده گزارش را صادر نماید پیش بینی این است ت که اسفند ماه مجمع را برگزار کرده در هفته سوم و مشابه سال قبل ظرف مدت چند روز بعد از دریافت و ثبت افزایش سرمایه از این فرصت قانونی که برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته استفاده کنیم و از معافیت مالیاتی بهره مند شویم.



های‌‌وب تجدید ارزیابی دارد؟


وی گفت: افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاریهای بلندمدت وتجدیدارزیابی در شرکت‌هایی نظیر آواکام در دستور کار قرار دارد شرکت در پی روشن شدن میزان ارزش دارایی‌های شرکت برای سهامداران می باشد.


وی گفت: شرکت در ۶ ماهه سال جاری بعد از اطمینان از واگذاری سرویس به مشترکین و وجود شبکه فیبر نوری درآمد مشوق را شناسایی نمود اما مورد تایید حسابرس واقع نشد پس از مذاکره با حسابرس نتیجه بر آن شد تا از کمیته فنی سازمان حسابرسی استعلام و براساس نظر آن کمیته صورت های مالی پایان دوره اصلاح شود در حال حاضر شرکت ۱۳۱ میلیارد تومان که به عنوان مشوق دریافت کرده بود را در سرفصل پیش دریافتها قرار داده است.


تکلیف زمین میدان بهمن روشن شد؟



مدیر عامل شرکت ادامه داد: در خصوص زمین میدان بهمن و نحوه مالکیت وتسویه حساب با بانک شهر در این خصوص اقاله قراردادی صورت گرفته است که در کدال منتشر خواهد شد.



این مقام مسئول در های‌وب در خصوص نئوبانک و بیمه فردا گفت: آنچه که به عنوان سرمایه گذاری ما اتفاق افتاده کمتر از ۵ میلیارد تومان بوده است اما به دلیل دستورالعمل بانک مرکزی که نئو بانک ها به عنوان شعبه دیجیتال بانکها طبقه بندی میشوند و در آن اختلاف نظر وجود دارد لذا شرکت تا روشن شدن موضوع و ایجاد برداشت صحیح و یکسان بین طرفین ما و بانک ایران زمین پروژه هر گونه هزینه اضافه جدیدی متوقف شده است در خصوص بیمه فردا ما متعهد بودیم که بیمه فردا حتما با هسته اختصاصی خود فعالیت را آغاز کند و مراحل دریافت تاییدیه را طی می کند البته تعدادی اندک بیمه نامه صادر شده است، که بعد از دریافت تاییدیه بیمه مرکزی برای شخص ثالث به جریان خواهد افتاد.


هیچ‌گونه سهمی در هوادار نداریم


وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع اسپانسرینگ استقلال و تیم هوادار گفت: های وب هیچ گونه سهمی یا موضوعیتی در مورد هوادار ندارد هوادار باشگاهی متعلق به هیرکانیا بود اما با توجه به اختلاف نظر بین سهامدارانش مقرر شد که از مجموعه هیرکانیا جدا شود های وب قرار دادی در مورد هزینههای اسپانسرینگ و تبلیغات داشتهای وب عهده دار تیمی نبوده و هزینه بابت نیم داری پرداخت نمیکند در موضوع استقلال در دادگاه بدوی رای به نفع ما صادر شد در دادگاه تجدید نظر رای به نفع استقلال صادر شد اما در اجراییه باقی مانده چون بحث کارشناسی بلاتکلیف بوده و نتیجه نهایی حاصل نشده است.

های وبهای وب
های وب
انتهای خبر

0
0