تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/21
08:23
#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه 21 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 30- 2) ارزش معاملات خرد 4.1همت 3) خالص معاملات کده...

#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۲۱ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۳۰-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۱همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۵٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: تعادل مثبت



۶) شب گذشته، تظاهرات گسترده در تلاویو برای نجات اسرا از غزه برگزار شد. در همین حال، شبکه ۱۳ اسرائیل خبر داد که مذاکرات پیشرفته‌ای میان حماس و اسرائیل درباره توافق تبادل اسرا در تعداد زیاد به استثنای نظامیان اسرائیلی در حال انجام است.



۷) در حالی که کشورهای عربی حاضر به پذیرش اداره سیاسی نوار غزه پس از جنگ نشده اند، تشکیلات خودگردان برخلاف سال های قبل با آمریکا توافق کرده تا این ماموریت را بپذیرد. بایدن و بلینکن گفته اند اشغال و اداره سیاسی غزه توسط اسرائیل را رد خواهند کرد اما شب گذشته نتانیاهو در حال برگزاری نشست خبری همراه با وزیر دفاع گفت به صورت نامحدود غزه را تصرف خواهند کرد و این مساله منجر به انتقاد کاخ سفید و کارکنان آن شده است. بایدن حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ میبیند و به نظر بایدن متوجه این مساله شده است.



۸) قرار است به زودی در دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت های خودروساز محصولات جدید خود را بفروش برسانند. (عمدتا در موعد تحویل، افزایش نرخ ها، تصویب می شود و عملا دیگر خبری از آن سودهای غیر عادی برای سفته بازان خودرو نیست-هلالات)



۹) شاهد افرایش قیمت شمش فولادی دریای سیاه هستیم. هر تن شمش به مرز ۵۰۰دلار نزدیک شده است.



۱۰) روز گذشته متن پیشنهادی کاهش مالیات اشخاص حقوقی از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد منتشر شد که رویداد مثبتی برای تولید در کشور است.



۱۱) پتروتحلیل نوشت "مدیرعامل گروه توسعه ملی با تاکید بر واگذاری امور به بخش غیردولتی به عنوان تنها راه نجات ایران، از واگذاری سهام خود در پتروشیمی شازند و بانک اقتصاد نوین خبر داد."



۱۲) تعرفه واردات ⁧لاستیک⁩ از ۳۲درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت.



۱۳) کامولیدی نوشت "در حالی که سرمایه گذاران هنوز به "فرود نرم" اعتقاد دارند،وارونگی منحنی بازده اوراق خزانه ایالات متحده به شدت به یک رکود اشاره دارد و این امر بسیاری از سرمایه گذاران را غافلگیر خواهد کرد."



۱۴) بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که در سال جاری میلادی، بازار سنگ آهن به جای مازاد با کسری مواجه خواهد بود. این بانک پیش‌بینی خود برای قیمت سنگ آهن در سال جاری و سال آینده میلادی را افزایش داده است.



۱۵) فردا اقتصاد نوشت " با توجه به سررسید شدن حدود ۱۱۹ همت از قراردادها، میزان خالص تزریق ریپو در این هفته عملا صفر بود. از طرف دیگر در سمت اعتبارگیری قاعده‌مند در سقف کریدور نرخ بهره ۲۴ درصد، حدود یک همت از منابع پرهزینه بانک‌ها کاسته شد. مجموع این موارد باعث شد تا نرخ بهره بین بانکی با کاهش اندک ۰.۰۴ واحد درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۳.۵۶ درصد برسد و لذا به نظر می‌رسد که بانک مرکزی فعلا تمایلی برای بالاتر بردن نرخ بهره ندارد."



۱۶) مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از صادرات کود نیتروژن گوگردی گرانوله این شرکت به کشور عراق خبرداد.



۱۷) صنعت معدن دلایل کاهش قیمت نفت در هفته گذشته را " اظهارات انقباضی پاول، پیش بینی زمستانی نه چندان سرد و داده های بد تجاری چین دانست."



۱۸) عضو کمیسیون برنامه و بودجه می گوید "احتمالا دولت لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تا آخر آبان یا اوایل آذر به مجلس تقدیم می‌کند." (پیشنهاداتی هست که در بودجه سال آینده تجدید ارزیابی ۳ ساله شود. این مهمترین شانس خودروسازها برای خروج احتمالی از شمول ماده ۱۴۱ است.هلالات)



۱۹) از ابتدای آذرماه با کارت بانکی خود(تطابق مالک کارت بانکی با کد بورسی) می توانید هر مبلغی را در واریز آنی به حساب کارگزاری واریز کرده و سهام بخرید.



۲۰) پلتس آخرین نرخ متانول CFR چین که مقصد عمده صادرات ایران هست ۲۸۳ دلار گزارش کرده است که نسبت به هفته گذشته ۹ دلار رشد داشته است. (عمدتا به دلیل افزایش مصرف گرمایشی ذغالسنگ و تعطیل شدن یک تولیدکننده متانول در چین است-هلالات)



۲۱) حریل از عدم امکان صدور بار نامه اعتباری توسط این شرکت تا اطلاع ثانوی خبر داد. کاذر یک طرح توسعه ۱۱۰میلیارد تومانی طی یک سال آینده اجرا می کند. کچاد بخشی از دستگاه های حفاری خود را فروخت و ۳۱۰میلیارد تومان سود شناسایی کرد.



۲۲) سیبا موتور، زیرمجموعه خبهمن با ۹۵۰میلیارد تومان سود ۵۶۰درصد افزایش نسبت به ۶ماهه سال گذشته را ثبت کرد همچنین بهمن موتور ۲.۶۶همت سود ساخته که ۲۱۶درصد بالاتر از ۶ماهه مشابه سال قبل است.



توجه به داده های CPI ماه اکتبر ایالات متحده در روز سه شنبه معطوف خواهد شد. انتظار می‌رود که شاخص کل از ٪۳.۷ به ٪۳.۳ سالانه و شاخص خالص از ٪۴.۱ به ٪۴.۰ سالانه کاهش یابد.

انتهای خبر

0
0