آکادمی هلاکوئی
1401/06/16
12:28
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۶ شهریور)

روز سه‌شنبه بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) هرکدام…

روز سه‌شنبه بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) هرکدام مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفتند، به طوری که قیمت BTC کاهش یافت، ولی ETH در آستانه انتقال به پروتکل اثبات سهام، افزایش قیمت را تجربه کرد.


بیت کوین هفته بعد از روز کارگر را با کاهش ۴.۵ درصدی در میانگین حجم معاملات آغاز و قیمت آن به زیر ۱۹۰۰۰ دلار سقوط کرد. این کاهش تاحدودی به تقویت روحیه ریسک گریز و اجتناب سرمایه گذاران از دارایی های پر خطر مربوط می شود. این روند کاهش تا شکست حمایت ۱۹ هزار دلاری ادامه یافت و قیمت را به سطح فعلی آن در حدود ۱۸۷۶۷ دلار رساند. متعاقبا، ارزش بازار بیت کوین نیز تا مرز ۳۵۹.۶۳ میلیارد دلار کاهش یافت.


در همین زمان، بازارهای سنتی نیز افت کردند و شاخص میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، S&P ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت به ترتیب ۰.۶٪، ۰.۴٪ و ۰.۷٪ کاهش یافتند. قیمت نفت خام ۰.۱ درصد و قیمت گاز طبیعی نیز ۸.۵ درصد کاهش یافت.


از سوی دیگر، بازارهای مشتقات حاکی از تمایلات صعودی برای ETH هستند، این درحالی است که نسبت معاملات call/put برای بهره باز در بازار آپشن های اتر (ETH) به ۳.۸۱ رسیده است.


بازار16 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (16 شهریور)

علی رغم جهش قیمت دیروز و عبور اتر از مارک ۱۶۰۰ دلار، این دارایی روندی اصلاحی در پیش گرفته و در این لحظه با ۸.۵۱٪ کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت ۱۵۱۸ دلار معامله می شود. بایننس کوین (۵.۸۱-٪) به ۲۶۴ دلار رسیده است و کاردانو با بیش از ۸درصد کاهش با قیمت ۰.۴۶ دلار ترید می شود. سایر رمزارزهای بزرگ بازار نیز با نسبت هایی مشابه عمیقا به رنگ قرمز درآمده اند.


در این میان، اتریوم کلاسیک با افت ۱۶.۵۰ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرده و به ۳۴.۱۳ دلار رسیده است. در نتیجه این افت قیمت، بیش از ۲۷ میلیون دلار از پوزیشن های لانگ ETC لیکوئید شده است. در همین زمان، در حالی که ماینرها برای واقعیت پس از هاردفورک merge آماده می شوند، هش ریت اتریوم کلاسیک افزایش یافته است.


بیت کوین کش، ICP، ایپ کوین، آوی و زیکش ازجمله رمزارزهای کوچکتر بازار هستند که امروز کاهشی دورقمی را شاهد بوده اند. در نتیجه این تحولات منفی، ارزش تجمعی بازار کریپتو به حدود ۹۴۰ میلیارد دلار رسیده و دامیننس بیتکوین حدود ۳۸.۳٪ باقی مانده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0