رمزارز نیوز
1401/10/10
14:00
بهترین بلاکچین‌های سال ۲۰۲۲!

در حالی که بیشتر پروژه‌های ارز دیجیتال هنوز در تلاش برای بازیابی ارزش خود از پیامدهای سقوط صرافی FTX هستند و… مطالعه مطلب ...

در حالی که بیشتر پروژه‌های ارز دیجیتال هنوز در تلاش برای بازیابی ارزش خود از پیامدهای سقوط صرافی FTX هستند و یکی از بدترین سال‌های تاریخ این صنعت را به پایان می‌رسانند، کاردانو (ADA) در حال برداشتن گام‌های بزرگی در بخش فعالیت‌های توسعه‌ای است.


بر اساس فهرستی که توسط پلتفرم تحلیلی Santiment منتشر شده، کاردانو از لحاظ فعالیت‌های مربوط به توسعه، عنوان برترین پلتفرم بلاکچینی در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. پس از کاردانو، پلتفرم‌های پولکادات (DOT) و کازماس (ATOM)، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


لازم به ذکر است بلاکچین اتریوم (ETH) که امسال ارتقای بزرگ ادغام (Merge) را پشت سر گذاشت، جایگاه چهارم این جدول را به خود اختصاص داده و پس از آن، پلتفرم‌های اینترنت کامپیوتر (ICP)، الروند (EGLD)، فلو (FLOW)، اوپتیمیسم (OP)، آپتوس (APT) و پالیگان (MATIC)، در جایگاه‌های پنجم تا دهم قرار دارند.


علاوه بر این، فعالیت‌های شبکه کاردانو نیز در سال ۲۰۲۲ رشد قابل‌توجهی را به ثبت رسانده است، به طوری که ویژگی قرارداد هوشمند آن، رشد ۳۹۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه کرده است. در همین حال، تعداد توکن‌های بومی این پلتفرم هم ۱۹۲ درصد افزایش یافته و تراکنش‌ها و تعداد کیف پول‌های آن نیز نسبت به سال گذشته، به ترتیب ۱۳۹ درصد و ۴۷ درصد بیشتر شده‌اند.


در همین حال، چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، اخیرا اعلام کرده که تیم او در حال کار روی یک بلاکچین جدید متمرکز بر حفظ حریم خصوصی به نام Midnight است.


انتهای خبر

0
0