رمزارز نیوز
1401/04/30
11:00
تاثیر فروش بیت کوین‌های تسلا بر بازار رمزارزها!

بیت کوین، ۲۰ جولای را با افزایش قیمت به نزدیکی سطح ۲۴۳۰۰ دلار شروع کرد، اما مدتی نگذشت که با انتشار اخباری… مطالعه مطلب ...

بیت کوین، ۲۰ جولای را با افزایش قیمت به نزدیکی سطح ۲۴۳۰۰ دلار شروع کرد، اما مدتی نگذشت که با انتشار اخباری مبنی بر اقدام شرکت تسلا برای فروش ۷۵ درصد از بیت کوین‌هایش در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ و تصمیم Mojang Studio، سازنده‌ی ماین‌کرفت برای ممنوع کردن NFTها در پلتفرم خود، این روند معکوس شد.


مدتی پس از انتشار این اخبار، قیمت بیت کوین از بالاترین حد روزانه‌ی خود یعنی ۲۴۲۸۰ دلار به ۲۲۹۰۰ دلار کاهش یافت و سپس در محدوده ۲۳۰۰۰ دلار تثبیت شد.


با وجود عقب‌نشینی نسبتا آرام بیت کوین، چندین آلت کوین سقوط شدیدتری را تجربه کرده‌اند. پالیگان پس از یک هفته‌ی طلایی که طی آن توانست رشد ۸۷ درصدی قیمت را تجربه کند، ۱۱٫۵ درصد کاهش قیمت داشته است. توکن‌های AR و FIL نیز شاهد کاهش قیمتی به ترتیب برابر با ۱۰٫۸۴ و ۱۰٫۲ درصد بوده‌اند. در این میان، تنها توکن‌هایی که موفق به حفظ روند صعودی خود شدند، STEEM و REEF هستند که به ترتیب ۶٫۲۷ و ۳٫۱۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.


در زمان انتشار این خبر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۱٫۰۳۵ تریلیون دلار رسیده و تسلط بیت کوین بر بازار نیز ۴۲٫۸۱ درصد است.


انتهای خبر

0
0