آکادمی هلاکوئی
1401/06/21
13:59
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۱ شهریور)

هفته گذشته رمزارز اول بازار روزهای سختی را…

هفته گذشته رمزارز اول بازار روزهای سختی را سپری کرد زیرا در اواسط آن به پایین ترین سطح شش هفته اخیر خود در حدود ۱۸۵۰۰ دلار سقوط کرد. هرچند، پس از لمس پایین ترین سطح محلی، مقداری از ارزش از دست رفته خود را بازیابی کرد و مارک ۱۹۰۰۰ دلار را پس گرفت. حتی تاکید بر سیاست افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا نیز آن را تغییر نداد.


با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته، این دارایی روندی تهاجمی را در پیش گرفت و به بالای ۲۰۰۰۰ دلار رسید. روز جمعه با افزایش قیمت تا مرز ۲۱۰۰۰ دلار و فراتر از آن، شاهد افزایشی چشمگیرتر بودیم. این روند طی روزهای آخر هفته نیز ادامه یافت و حتی منجر به عبور قیمت از مقاومت های ۲۱۲۰۰ دلار و حتی ۲۲۰۰۰ دلار شد. در نهایت، سقف قیمت در نزدیکی ۲۲۳۴۷ دلار شکل گرفت و حرکتی اصلاحی، قیمت را ابتدا به زیر مارک ۲۰ هزار دلار و سپس به سطح فعلی آن در حدود ۲۲۳۲۳


جهت مشاهده محتوای این قسمت پنل اشتراک VIP را خریداری نمایید. دلار رساند. در نتیجه این تغییرات مثبت، ارزش بازار بیت کوین به بالای ۴۱۵ میلیارد دلار رسیده و دامیننس آن همچنان در حدود ۳۹ درصد است.


Screenshot 20220912 134913 Samsung Internet - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (21 شهریور)

طی چند روز گذشته بیشتر آلتکوین ها نوسانات مشابهی را تجربه کردند، اما اکنون تاحدودی آرام تر شده اند. اتریوم نمونه بارز این وضعیت، در شدیدترین روزهای سقوط بازار تا زیر ۱۵۰۰ دلار سقوط کرده بود ولی در حال حاضر، با نزدیک شدن به زمان هاردفورک Merge، با حدود ۱۰ درصد رشد در بازه هفتگی، در حدود ۱۷۲۵ دلار ایستاده است.


بایننس کوین که طی هفته اخیر حدود ۶.۵٪ رشد داشت، اکنون با قیمت ۲۹۳ دلار ترید می شود. ریپل (۰.۸۱-٪)، کاردانو (۱.۵۰-٪) و پولکادات (۰.۹۵-٪) با کاهشی اندک به منطقه قرمز قدم گذاشته اند.


در میان آلتکوین های کوچک و متوسط بازار، LUNA که طی چند روز اخیر تا حدود ۲۰۰ درصد جهش داشت، اکنون حدود ۱۴ درصد از ارزش خود را از دست داده و به ۵.۳۰ دلار رسیده است و بازنده اصلی امروز محسوب می شود.


در نهایت، ارزش تجمعی بازار همچنان در حدود ۱.۰۵۲ تریلیون دلار بوده و شاخص ترس و طمع با عدد ۲۵ در منطقه “ترس شدید” قرار گرفته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0