آکادمی هلاکوئی
1400/12/16
11:10
کایبرسواپ دکس در شبکه لایه دو آربیتروم راه اندازی شد

تجمیع کننده صرافی غیرمتمرکز (DEX)، کایبر سواپ، روی…

تجمیع کننده صرافی غیرمتمرکز (DEX)، کایبر سواپ، روی راه حل مقیاس پذیری لایه دو اتریوم شبکه آربیتروم راه اندازی شده است.


این حرکت،کایبر سواپ( Kyberswap ) را به همراه اتریوم (ETH)، Polygon (MATIC)، Fantom (FTM)، زنجیره هوشمند بایننس (BNB)، آوالانچ (AVAX) و کرونوس (CRONOS) در هفتمین شبکه یا راه حل مقیاس‌بندی خود قرار می‌دهد.


KyberSwap به SwaprEth، Balancer Labs، Curve Finance و سوشی سواپ به عنوان DEX های موجود در آربیتروم می پیوندد.


2222222222222 1 252x300 - کایبرسواپ دکس در شبکه لایه دو آربیتروم راه اندازی شد

تیم KyberSwap به ازدحام شبکه اتریوم و هزینه تراکنش‌های درون زنجیره‌ای به عنوان مشکلاتی اشاره می‌کند که می‌توان آن‌ها را «از طریق مقیاس‌گذاری لایه ۲ و سایر تلاش‌ها» حل کرد.


طبق گفته Etherscan، ردیاب شبکه اتریوم، میانگین هزینه تراکنش در اتریوم (ETH) در حال حاضر بسیار پایین است و ۲۸ گیگاوی (۱.۴۸ دلار) است، اما کارمزدها می تواند در دوره های شلوغی به بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یابد. در مقایسه، هزینه های گاز در Arbitrum با توجه به هزینه های لایه دوم جمع آوری کننده داده های لایه دوم از ۰.۵۰ تا ۰.۶۹ دلار متغیر است.


DappRadar، جمع‌آورنده داده برنامه غیرمتمرکز (dApp) در مقایسه با سایر DEXها، KyberSwap را رتبه ۷۶ می‌کند. از ۵ مارس(۱۴ اسفند) تاکنون از افزایش فوق‌العاده‌ای در فعالیت برخوردار بوده است زیرا تعداد کل کاربران با ۳۵۰ درصد افزایش به ۱۹۸۷۰ نفر و حجم تراکنش روزانه ۳۱ درصد افزایش یافته و به حدود ۶۱۰۰۰۰ دلار رسیده است.


علاوه بر کاربران روزانه و حجم معاملات، ادغام جدید ممکن است به کل ارزش قفل شده (TVL) در Arbitrum کمک کرده باشد تا به رکود پنج روزه پایان دهد. طبق ردیاب اکوسیستم L۲Beat، ارزش قفل شده فعلی در آربیتروم ۳ میلیارد دلار است. آربیتروم با اختلاف مشخصی با dYdX با ۹۶۵ میلیون دلار در TVL، پیشروترین شبکه L۲ یا همان لایه دوم است.


Arbitrum تنها L۲ بود که در هفته گذشته شاهد رشد خالص کاربران بر اساس آدرس‌های جدید بود که از نرخ رشد BNB، رونین و سایر راه‌حل‌های L۲ به خوبی تثبیت شده بود. در هفته آخر فوریه(اوایل اسفند)، ۴۶۲۰۰ آدرس منحصربه‌فرد در Arbitrum وجود داشت که ۱۲.۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0