همفکران
1400/12/28
08:40
تراز پول خرد صندوق ها مجددا مثبت شد

در هفته ای که گذشت شاخص کل ۰.۲ درصد کاهش داشت و شاخص هموزن تقریبا بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که طی هفته سوم اسفند شاهد رشد ۵.۲ درصدی شاخص کل و افزایش ۲.۶ درصدی شاخص هموزن بودیم...

میانگین ارزش معاملات خرد روزانه در هفته پایانی اسفند ماه ۲.۸ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل ۳۱ درصد کاهش داشت. ارزش معاملات خرد در هفته سوم اسفند بالغ بر ۲۰.۶ همت بود در حالی که این هفته به ۱۴.۳ همت افت کرد.



در هفته ای که گذشت شاخص کل ۰.۲ درصد کاهش داشت و شاخص هموزن تقریبا بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که طی هفته سوم اسفند شاهد رشد ۵.۲ درصدی شاخص کل و افزایش ۲.۶ درصدی شاخص هموزن بودیم.


طی هفته چهارم اسفند تراز نقدینگی حقیقی ها مجددا منفی شد. سهامداران حقیقی که در هفته قبل حدود ۱۴۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کرده بودند این هفته بیش از ۱،۴ همت نقدینگی از بورس خارج کردند.



شرکت های گروه فرآورده های نفتی که طی هفته قبل پس از ۱۶ هفته متوالی توانسته بودند مورد توجه حقیقی های بازار قرار گرفته و نقدینگی آن ها را به سوی خود بکشانند این هفته مجددا شاهد خروج سرمایه های خرد بودند. تراز نقدینگی حقیقی در صنعت فرآورده های نفتی منفی ۴۳۰ میلیارد تومان بود.




صنعت فرآورده های نفتی در صدر فروش های حقیقی قرار داشت. پس از آن صنایع بانکی، فلزی، شیمیایی، خودرو و قطعه ساز، بیمه و صندوق بازنشستگی، استخراج کانه های فلزی، غذایی، چند رشته ای صنعتی و زراعت در رتبه های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی قرار داشتند.



تراز حقیقی صنعت بانکی برای پانزدهمین هفته پیاپی منفی شد. سهامداران خرد در هفته ای که پشت سر گذاشتیم حدود ۲۰۵ میلیارد تومان سرمایه از این صنعت بردند. ضمنا شدت خروج پول نسبت به هفته گذشته ۳.۷ برابر بیشتر بود.



هفته قبل دیدیم که تراز پول حقیقی در صنعت فلزات اساسی پس از ۲۴ هفته مثبت شد. اما در هفته چهارم اسفند حقیقی ها یکبار دیگر تصمیم به نقد کردن سهم های فلزی خود گرفتند و حدود ۱۶۳ میلیارد تومان از این صنعت خارج کردند.



شبندر، وبملت، شپنا، شتران، فملی، خودرو، بپاس، شلرد و ومعادن با بیشترین فروش حقیقی ها مواجه شدند و تراز نقدینگی این سهم ها در هفته ای که گذشت به نفع حقوقی های بازار تمام شد. از بین صندوق ها نیز کمند با بیشترین خروج سرمایه های حقیقی مواجه شد.


در هفته پایانی اسفند صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با بیشترین اقبال از سوی حقیقی های بازار روبرو شد و بیشترین سرمایه را از این گروه از سرمایه گذاران به سمت خود کشاند. صنایع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بازار، پیمانکاری صنعتی، قند و شکر، مخابرات، ماشین آلات و دستگاه های برقی، ساخت محصولات فلزی، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، محصولات چوبی و ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی نیز در جایگاه های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی قرار گرفتند.


صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم که این هفته صدرنشین ورود پول های حقیقی شد، طی ۲۶ هفته قبل به صورت متوالی خروج سرمایه های خرد را شاهد بود. اما این هفته میزبان بیش از ۴۰ میلیارد تومان از سرمایه های حقیقی های بازار بود.



صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بازار طی دو هفته قبل به صورت پیاپی نقدینگی حقیقی ها را بدرقه کرده بودند اما این هفته مجددا با استقبال این گروه از اهالی بازار سرمایه همراه شدند و توانستند بیش از ۳۴ میلیارد تومان نقدینگی از آن ها به سمت خود بکشانند.


سهام وگردش، مبین، پارس، شیراز و فنفت بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند. از بین صندوق ها همای، آرام، پارند و تصمیم در صدر ورود نقدینگی حقیقی های بازار قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0