آکادمی هلاکوئی
1400/12/23
09:10
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بیت کوین (BTC) در آخر هفته نسبتا آرام…

بیت کوین (BTC) در آخر هفته نسبتا آرام بوده و نشان می دهد که معامله گران قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در ۱۵ و ۱۶ مارس(۲۴ و ۲۵ اسفند) معاملات های بزرگ انجام نمی دهند.


منابع تجزیه و تحلیل Material Indicators هشدار داد که بیت کوین ممکن است سقوط کند، اما آنها به سرمایه گذاران توصیه کردند که آماده خرید این کف قیمتی باشند.


گزارش پرایس واترهاوس کوپرز(Price Waterhouse Coopers) در سال ۲۰۲۲ برای آمریکای شمالی، سه مورد استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض را برجسته کرده است که می‌تواند آینده ورزش را شکل دهد. این مشاور معتقد است که NFT ها و دارایی های دیجیتال جزو ده گرایش اصلی در صنعت ورزش هستند.


آیا بازارهای کریپتو می توانند حرکتی صعودی را در کوتاه مدت آغاز کنند؟ بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است رشد قیمتی به همراه داشته باشند را مطالعه کنیم.


BTC/USDT


بیت کوین در ۱۲ مارس(۲۱ اسفند) الگوی دوجی را تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در میان گاوها(خریداران) و خرس ها(فروشندگان) است. قیمت بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۸۱۰ دلار) و حمایت ۳۷۰۰۰ دلار می باشد.


متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف است و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.


اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹۹۷۸ دلار) باشد، گاوها تلاش خواهند کرد که جفت ارز BTC/USDT را به بالای ۴۲۶۰۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این ارز می تواند تا ۴۵۴۰۰ دلار و سپس به خط مقاومت کانال صعود کند.


برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۳۷۰۰۰ دلار برسد،فروشندگان سعی می کنند جفت ارز را به زیر خط حمایت کانال ببرند.چنین حرکتی می تواند مسیر کاهش احتمالی تا ۳۰۰۰۰ دلار را باز کند.


11111111111 2 300x192 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این جفت ارز در حال تشکیل یک الگوی مثلث نزولی است که در یک شکست کامل می شود و زیر سطح حمایت قوی در ۳۷۰۰۰ دلار بسته می شود. سپس می تواند به ۳۴,۳۲۲ دلار کاهش یابد و بعدا هدف خود را به سمت هدف الگوی ۲۹,۲۵۰ دلار آغاز کند.


از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای ۵۰-SMA ببرند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا خط روند نزولی افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، الگوی نزولی را باطل می کند که می تواند خرید را جذب کند و ممکن است قیمت به سمت ۴۵۴۰۰ دلار افزایش یابد.


2222222222222 2 300x193 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

DOT/USDT


پولکادات (DOT) در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است، اما گاوها در تلاش هستند تا در منطقه بین ۱۶ تا ۱۴ دلار پایین بیایند. قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷ دلار) بود، اما گاوها نتوانستند بر مقاومت متحرک ۵۰ روزه (۱۸ دلار) غلبه کنند.


معامله گران ممکن است با شکستن بالاتر از مقاومت، موضع خود را حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز DOT/USDT می‌تواند به مقاومت بالای ۲۳ دلار برسد.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی که یک اقدام محدود را در کوتاه مدت نشان می دهد. اگر قیمت از SMA ۵۰ روزه کاهش یابد، خرس ها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به زیر ۱۶ دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، می تواند حمایت بحرانی را در ۱۴ دلار دوباره تست کند.


3333333333333 1 300x192 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز بین ۱۶ تا ۱۹ دلار در نوسان است. شکست خریداران در بالا بردن قیمت به بالای مقاومت ممکن است باعث سیو سود از سوی معامله گران کوتاه مدت شده باشد که قیمت را به ۵۰-SMA کشاند.


اگر قیمت به بالای ۲۰۰-SMA افزایش یابد، به گاوها پیشنهاد می‌شود که با تخفیف به خرید ادامه دهند. سپس خریداران دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت در ۱۹ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز می تواند تا ۲۰ دلار افزایش یابد و بعدا به ۲۳ دلار برسد.


در مقابل، شکستن و بسته شدن به زیر ۵۰-SMA ممکن است احتمال سقوط به حمایت قوی در ۱۶ دلار را افزایش دهد.


4444444444444 300x197 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

SAND/USDT


سندباکس(SAND) در چند هفته گذشته بین ۲.۵۵ تا ۴.۸۶ دلار قیمت داشته است. خرس‌ها در ۴ مارس(۱۳ اسفند) قیمت را به زیر SMA ۲۰۰ روزه (۳.۱۵ دلار) رساندند، اما نتوانستند حمایت را در ۲.۵۵ دلار بشکنند.


این نشان دهنده انباشت در نزدیکی حمایت محدوده است. RSI نشانه هایی از واگرایی مثبت را نشان می دهد که نشان می دهد حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد.


اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی خواهند کرد جفت ارز SAND/USDT را به بالای SMA ۲۰۰ روزه برسانند. اگر این اتفاق بیفتد،قیمت ممکن است به SMA ۵۰ روزه (۳.۵۱ دلار) برسد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند درها را برای افزایش احتمالی به ۴.۵۰ دلار و سپس به ۴.۸۶ دلار باز کند.


اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲.۵۵ دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل می شود. این می تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.


555555555 300x196 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

۵۰-SMA به عنوان یک مقاومت در نمودار ۴ ساعته عمل کرده است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۲.۷۰ دلار کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایتی در ۲.۵۵ دلار کاهش یابد. شکستن و بسته شدن زیر این سطح می تواند نشان دهنده برتری خرس ها باشد.


برای نفی این دیدگاه، گاوها باید قیمت را به بالای منطقه بین ۵۰-SMA و ۳ دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد،قیمت می‌تواند تا ۳.۴۲ دلار افزایش یابد.


6666666666666 300x190 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

RUNE/USDT


ثورچین (RUNE) بالاتر از میانگین های متحرک در ۱ مارس(۱۰ اسفند) شکست و با ریتست را انجام داد.


گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به SMA ۲۰۰ روزه (۷.۹۰ دلار) برسانند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالش بزرگی را ایجاد کنند. اگر قیمت از SMA ۲۰۰ روزه برنگردد، گاوها یک بار دیگر برای رفع این مقاومت تلاش خواهند کرد. اگر آنها موفق شوند، قیمت RUNE/USDT می تواند تا ۹ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، متحرک نمایی ۲۰ روزه سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید. بازگشت قوی به این سطح نشان می دهد که احساسات صعودی همچنان باقی است، در حالی که شکستن زیر آن می تواند منجر به کاهش تا ۴ دلار شود.


7777777777 300x196 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها دست بالا را دارند. این جفت ارز اکنون می تواند به مقاومت بالای ۷ دلار برسد، جایی که خرس ها تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی را متوقف کنند.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، قیمت می تواند تا ۲۰-EMA کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد روند صعودی را از سر بگیرند. خرس ها باید قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشند و حفظ کنند تا نشان دهنده تغییر در روند کوتاه مدت باشد.


888888888888 1 300x198 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ZEC/USDT


زیکش (ZEC) در ۸ مارس(۱۷ اسفند) بالای مقاومت ۱۳۵ دلاری شکست و بسته شد که الگوی کف دو قلو را تکمیل کرد. به دنبال آن در ۱۰ مارس(۱۹ اسفند) با یک وقفه به بالای SMA ۲۰۰ روزه (۱۴۵ دلار) رسید که نشان دهنده بازگشت خریداران بوده است.خرس‌ها در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت را به زیر SMA ۲۰۰ روزه برسانند و سطح شکست را در ۱۳۵ دلار به چالش بکشند. این یک سطح مهم برای گاوها می باشد که در پی آن جفت ارز ZEC/USDT می تواند به SMA ۵۰ روزه (۱۱۴ دلار) کاهش یابد.


اگر قیمت از سطح فعلی یا ۱۳۵ دلار برگشت، نشان می دهد که این احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید با کاهش قیمت هستند. گاوها سپس سعی می کنند جفت ارز را به بالای ۱۶۰ دلار برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند. هدف از شکست الگوی کف دوقلو ۱۸۹ دلار است.


1111111111111 2 300x193 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته رساندند اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که گاوها در هر کاهش قیمت به خرید ادامه می دهند. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به بالای ۱۶۰ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. افزایش ۲۰-EMA و RSI در بخش مثبت نشان می دهد که قیمت احتمال صعود دارد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت کاهش یابد و به زیر ۱۴۳ دلار سقوط کند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد. سپس جفت ارز می تواند به حمایت بحرانی در ۱۳۵ دلار سقوط کند.


222222222222222222222 300x197 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0