آکادمی هلاکوئی
1400/09/15
10:40
ورود رمزارزها به شبه جزیره بالکان: بزرگترین سوپرمارکت کرواسی اکنون رمزارزها را می پذیرد!

بزرگترین تولیدکننده و مرکز خرده‌فروشی مواد غذایی در…

بزرگترین تولیدکننده و مرکز خرده‌فروشی مواد غذایی در منطقه بالکان غربی یعنی کونزوم (Konzum) اولین زنجیره خرده‌فروشی در کرواسی است که به مشتریان خود اجازه می دهد با دارایی‌های دیجیتال هزینه خرید خود را پرداخت کنند. هرچند در حال حاضر، امکان چنین تراکنش‌هایی فقط در فروشگاه های اینترنتی آن در دسترس است، اما این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک این سرویس را در سراسر سوپرمارکت‌های خود معرفی کند.


کونزوم بزرگترین سوپرمارکت زنجیره ای کرواسی با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند اعلام کرده است که با پذیرش چندین دارایی دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت به صنعت ارزهای دیجیتال وارد خواهد شد. این رمزارزها عبارتند از بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP)، استلار (XLM)، دای (DAI)، ایاس (EOS)، تتر (USDT) و یواس دی کوین (USDC).


برای فعال کردن قابلیت این پرداخت‌ها، کونزوم با شرکت فین‌تک داخلی Electrocoin و سیستم PayCek همکاری کرده است که به عنوان اولین پردازشگر پرداخت کریپتوکارنسی در کرواسی شناخته می‌شود. به دلیل نوسانات زیاد ارزهای دیجیتالی، نرخ ارز ثابتی در شروع تراکنش به خریدار تضمین داده می شود و زمان کافی برای اجرای موفقیت آمیز تراکنش در نظر گرفته می شود.


گفتنی است که کونزوم نه تنها یک سوپرمارکت زنجیره ای پیشرو در کرواسی بلکه بزرگترین سوپرمارکت در منطقه بالکان غربی به شمار می رود که به غیر از کشور خود، در دو کشور دیگر بوسنی و هرزگوین و صربستان شعبه دارد. این غول خرده فروشی هر روز به بیش از ۶۵۰۰۰۰ مشتری در بیش از ۷۰۰ فروشگاه خود خدمات رسانی می کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0