سنا
1401/05/05
14:13
از عرضه اولیه دو شرکت تا تاسیس رصد خانه فناوری و شبکه نوآوری تیتانیوم

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه دماوند از عرضه سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر خبر داد و گفت: سازمان بورس با توجه به شرایط بازار در مورد زمان عرضه این شرکت با نماد "وکغدیر" تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنین پذیرش بزرگترین شرکت گروه مالی غدیر با ۳۰ هزار میلیارد تومان دارایی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حجت‌الله انصاری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به عملکرد این شرکت، اظهار کرد: این شرکت طبق برنامه ها و اهداف تعریف شده و بر اساس آنچه در مجامع شرکت مطرح و به سهامداران وعده داده شده بود، در سال ۱۴۰۰ اهداف و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده بود. در حوزه مدیریت دارایی و در بخش صندوق های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی، تاسیس ۱۰صندوق سرمایه گذاری هدف گذاری شده بود که در سال جاری پیش بینی ما فعال شدن ۹صندوق است. در حال حاضر ۴صندوق(صندوق قابل معامله درامد ثابت سپید دماوند، صندوق سرمایه گذاری سهامی اوج دماوند، صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبدمینای دماوند و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند) فعالیت دارند.


وی تصریح کرد: مجموعه دارایی تحت مدیریت صندوق ها هم اکنون ۱۳۵ میلیارد ریال است و از شروع فعالیت (فروردین سال ۱۴۰۰)صندوق های تحت مدیریت این شرکت رشد بی سابقه ای را تجربه کرده اند.


صندوق شاخصی و صندوق طلا نیز صندوق های نهم و دهم هستند که تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.


انصاری خاطرنشان کرد: حجم تامین مالی شرکتی انجام‌شده به صورت مستقیم ۵ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۰رتبه سوم تامین مالی شرکتی را در بین ۱۰ شرکت تامین سرمایه فعال در کشور کسب کردیم. همچنین ۲هزار میلیارد تومان تامین مالی در دست انتشار بوده و در مرحله اخذ مجوز هستیم که ظرف دو هفته آینده به مرحله انتشار خواهد رسید و ۸۰۰میلیارد تومان نیز موافقت اصولی دریافت کردیم و مجموع درخواست های تامین مالی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان است.


وی افزود: در بحث اوراق دولتی نیز حدود ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ تامین مالی انجام داده ایم و در سال جاری نیز با مذاکراتی که انجام شده، چند هزار میلیارد تومان تامین مالی در حوزه اوراق دولتی ورود خواهیم کرد.


در مورد تامین مالی های انجام شده در تماوند نگاهمان به درون مجموعه نبوده بلکه بخشی از این تامین مالی نیز خارج از مجموعه بوده و در حال حاضر حدود ۳هزار میلیارد تومان در خواست از شرکت‌های خارج از مجموعه داریم.


انصاری گفت: گروه مالی غدیر تحت عنوان شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان در سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و از ابتدا قصد بر این بوده که به عنوان نهاد مالی پذیرفته شود.


وی همچنین از ارائه یک ابزار بدهی جدید خبر داد و افزود: این ابزار که به توسعه ابزار بدهی حتی برای تامین مالی دولت کمک می‌کند، در دنیا موجود است، فاز مطالعاتی آن انجام شده و در انتظار اخذ مجوز از کمیته فقهی سازمان بورس است.


انصاری گفت: در حوزه نوآوری نیز در حال مذاکره برای تاسیس یک شرکت سهامی عام پروژه برای تامین مالی یکی از بیمارستانهای معتبر کشور در حال مذاکره هستیم ، با توجه اینکه هنوز نهایی نشده است،از ذکر جزئیات آن معذور هستیم.


اخذ موافقت اصولی بزرگترین صندوق جسورانه کشور


میلاد فروغی، مدیرعامل گروه مالی غدیر با اشاره به سرمایه گذاری این شرکت در حوزه دانش بنیان گفت: اخذ موافقت اصولی بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام صندوق جسورانه ارغوان، همچنین تاسیس رصد خانه فناوری و شبکه نوآوری تحت عنوان شرکت تیتانیوم یکی دیگر از دستاوردهای گروه مالی غدیر است. در حوزه سرمایه گذاری در گروه مالی غدیر توانستیم بازدهی مناسبی را با توجه به افت و خیز شاخص در سال جاری و سال گذشته کسب کنیم.


فروغی افزود: قصد داریم در سال جاری رتبه هایی را که در حوزه مختلف در سال گذشته کسب کردیم، حفظ کنیم و امیدواریم که امسال نتایج مطلوب تر و مناسبی را در این بخش‌ها داشته باشیم.



انتهای خبر

0
0