سنا
1400/06/28
15:00
گروه خودرویی در صدر نشست

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، بیستم و هشتم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش، رقم ۴۳۱ هزار و ۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۹۷ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۲۴ هزار و ۸۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵۰ هزار و ۴۲۵ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودرو با ۸۰ هزار و ۵۰۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۸ هزار و ۶۵۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۱ هزار و ۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۳۷ هزار و ۸۵۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۹ هزار و ۳۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پارس فولاد سبزوار با ۱۵۸ واحد، گروه دارویی سبحان با ۷۰ واحد، بیمه البرز با ۶۵ واحد، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۶۳ واحد و آریان کیمیا تک با ۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۹۲۸ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۶۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۹۴۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۷۲۶ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۷۱۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0