آکادمی هلاکوئی
1400/11/04
02:10
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بیت کوین (BTC) در ۲۱ ژانویه(۱ بهمن) نزدیک…

بیت کوین (BTC) در ۲۱ ژانویه(۱ بهمن) نزدیک به ۳۴۰۰۰ دلار سقوط کرد که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی از ۶۹۰۰۰ دلار، بالاترین قیمت تاریخ نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰)است. ارزش کل بازار کریپتو به ۱.۶ تریلیون دلار رسید که ۴۶ درصد کاهش نسبت به بالاترین رقم تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۳ تریلیون دلار نشان می دهد.


این تنها بازارهای کریپتو نیستند که با فروش توسط سرمایه گذاران مواجه هستند. S&P ۵۰۰ نیز نسبت به سال گذشته ۸ درصد سقوط کرده است. با این حال، طلا در این دوره عملکرد بهتری داشته و حدود ۱.۷۶ درصد افزایش یافته است، که صورت حساب آن را به عنوان یک دارایی امن تقویت کرده است.


آیا بیت کوین و آلتکوین ها پس از ریزش اخیر،می توانند شاهد جهش باشند؟ بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر که میتوانند رشد کنند را مطالعه کنیم :



BTC/USDT


بیت کوین به زیر ۳۹۶۰۰ دلار سقوط کرد و به ۳۷۳۳۲ دلار رسید. منطقه حمایت در ۲۱ ژانویه(۱ بهمن)، نشان دهنده فروش وحشتناک است. با ادامه فروش در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن) ،قیمت به ۳۴۰۰۸ دلار کاهش یافت.


سقوط شدید چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سطح ۲۰ نزدیک کرده است، که نشان می دهد ممکن است فروش در کوتاه مدت بیش از حد باشد.


تلاش‌های بازیابی احتمالا با مقاومت شدید در ناحیه بالا مواجه می‌شوند. اگر منطقه ۳۷,۳۳۲ تا ۳۹,۶۰۰ دلاری به سمت مقاومت تغییر کند، این نشان می‌دهد که این احساسات منفی باقی می‌ماند و معامله‌گران در رالی می‌فروشند.


سپس خرس‌ها(فروشندگان) تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند و جفت ارز BTC/USDT را به حمایت اصلی ۳۰۰۰۰ دلار کاهش دهند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱۴۲۷ دلار) اولین نشانه ای است که خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.


1111111111111111111111 300x199 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در داخل یک الگوی کانال نزولی معامله می شود. خرس ها قیمت را به زیر کانال کشاندند اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان دهنده خرید قوی توسط گاوهایی(خریداران) است که قیمت را به کانال بازگردانده اند.


این جفت ارز ممکن است به ۲۰-EMA برسد، جایی که خرس ها ممکن است دوباره چالش سختی را ایجاد کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد و به زیر ۳۴۰۰۸ دلار سقوط کند، فروش می تواند تشدید شود. برعکس، شکستن بالاتر از ۲۰-EMA می تواند درها را برای افزایش احتمالی خط مقاومت کانال باز کند.


222222222222222 300x193 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LUNA/USDT


LUNA در چند روز گذشته در یک کانال نزولی معامله می‌شود. قیمت در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن) به خط حمایت کانال کاهش یافت، اما همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه مشاهده می شود، گاوها این کف را به شدت خریداری کردند.


جفت ارز LUNA/USDT می تواند یک عقب نشینی به میانگین های متحرک و سپس به خط روند نزولی کانال انجام دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای کانال برسانند، این جفت ارز می تواند به ۸۷.۹۰ دلار و بعدا به ۹۳.۸۱ دلار افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین‌های متحرک پایین بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها در هر رالی کوچک در حال فروش هستند. سپس این ارز می‌تواند خط حمایت کانال را دوباره تست کند. شکست زیر این حمایت می تواند فروش را تسریع کند.


33333333333333333333 300x190 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که رالی به ۲۰-EMA رسیده است که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. شیب کم ۲۰-EMA و RSI درست در زیر نقطه میانی نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس ها است.


اگر گاوها قیمت را به بالای ۲۰-EMA هدایت کنند، این جفت ارز می تواند به سمت خط روند نزولی کانال حرکت کند. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها شانس خود را در نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند این جفت ارز را به خط حمایت کانال بکشانند.


4444444444444444 300x199 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ATOM/USDT


کازماس (ATOM) از مقاومت ۴۰ دلار در ۱۷ ژانویه(۲۷ دی) رد شد و به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۷.۵۷ دلار) در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن) سقوط کرد.


جفت ارز ATOM/USDT به شدت از SMA ۲۰۰ روزه عقب نشینی کرده است که نشان می دهد گاوها به شدت از این سطح دفاع می کنند. خریداران اکنون سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵.۹۱ دلار) برسانند.


شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده پایان یافتن اصلاح باشد. سپس این جفت ارز می تواند به مقاومت بحرانی در ۴۴.۸۰ دلار برسد.


اگر قیمت از سطح فعلی یا متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاید و به زیر SMA ۲۰۰ روزه برود، این دیدگاه مثبت باطل می شود. چنین حرکتی می تواند راه را برای کاهش احتمالی تا ۲۰ دلار باز کند.


55555555555555 300x190 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته یک سقف دوقلو را نشان می دهد که در یک استراحت کامل شده و زیر ۳۴ دلار بسته می شود. هدف این الگوی تکمیلی ۲۳.۲۰ دلار است و این جفت ارز به پایین ترین حد روزانه در ۲۷.۳۱ دلار سقوط کرد.


رالی از سطوح پایین تر در سطح شکست در ۳۴ دلار با مقاومت سخت مواجه است. اگر گاوها قیمت را بالاتر از این مقاومت ببرند و حفظ کنند، این ارز می تواند تا خط روند نزولی صعود کند. شکستن و بسته شدن بالای این خط نشان دهنده تغییر احتمالی روند است.


666666666666666 300x194 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ACH/USDT


آلچمی پی (ACH) قصد دارد با دستیابی به تراکنش های یکپارچه بین دو اقتصاد، شکاف بین دنیای ارزهای دیجیتال و فیات را پر کند. همکاری اخیر آن با MEXC Global چندین گزینه پرداخت را در ژاپن، کره و اندونزی در اختیار کاربران قرار می دهد.


Alchemy Pay همچنین با الگورند و آوالانچ همکاری کرد تا کانال های پرداخت مستقیم فیات مانند ویزا، مسترکارت، پی پال و چندین کانال پرداخت محلی را به شبکه خود بیاورد.


همکاری جدید با NIUM به Alchemy کمک می کند تا در بیش از ۱۹۰ کشوری که NIUM در آنها فعالیت می کند، مشتریان هزینه های کمتری پرداخت کنند. مجوزهای NIUM در مناطق مهم مالی مانند بریتانیا، اروپا، ایالات متحده، سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا به Alchemy Pay در نفوذ به این بازارها کمک می کند.


این شبکه پس از همکاری جدید با MakerDAO، پشتیبانی از Dai را اضافه کرد و همچنین همکاری با IoTeX (IOTX) را اعلام کرد. ادغام IOTX را قادر می سازد تا برای پرداخت های تجاری (B۲B) یا مشتری به کسب و کار (C۲B) در چندین بخش از جهان استفاده شود.


مشارکت های متعدد این پروژه به آن کمک کرده است تا پشتیبانی خود را به بیش از ۷۰ کشور با ۳۰۰ کانال پرداخت که به بیش از ۲ میلیون بازرگان می رسد، گسترش دهد. ACH همچنین در تاریخ ۱۰ ژانویه(۲۰ دی) در صرافی بایننس فهرست شد.


ACH از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.


جفت ارز ACH/USDT در ۲۱ ژانویه(۱ بهمن) به زیر منطقه حمایت قوی در ۰.۰۵۶ دلار به ۰.۰۴۵ دلار سقوط کرد، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خرس ها نمی توانند از این مزیت استفاده کنند. این نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین تر است.


خریداران میتوانند قیمت را به بالای منطقه بالای سر برگردانند که این می تواند منجر به یک فشردگی کوتاه شود که ممکن است جفت ارز را به سمت خط روند نزولی مثلث نزولی سوق دهد. حرکت صعودی می تواند در یک شکست افزایش یابد و در بالای مثلث بسته شود.


از سوی دیگر، اگر قیمت از ناحیه مقاومتی کاهش یابد، نشان دهنده تغییر در احساسات از خرید در کاهش به فروش در رالی خواهد بود. سپس خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۰.۰۳ دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند.


777777777777777777777 300x189 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

FTM/USDT


فانتوم (FTM) در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی)از مقاومت بالای ۳.۱۷ دلار عبور کرد اما نتوانست مانع بعدی را در ۳.۴۸ دلار برطرف کند. این ممکن است باعث سیو سود توسط معامله گران شده باشد و منجر به عقب نشینی شدید شود.


خرس‌ها در ۲۲ ژانویه(۲ بهمن) قیمت را به زیر SMA ۵۰ روزه (۲.۱۴ دلار) رساندند، اما نتوانستند جفت ارز FTM/USDT را به SMA ۲۰۰ روزه (۱.۵۷ دلار) کاهش دهند. خرید قوی توسط گاوها این جفت ارز را به بالاتر از SMA ۵۰ روزه رسانده است.


گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این ارز می توانند منطقه بالای سر را دوباره آزمایش کنند.


برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می دهد که معامله گران در حال فروش در رالی هستند. سپس خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را به زیر SMA ۲۰۰ روزه بکشانند.


88888888888888 300x188 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی سر و شانه را نشان می دهد که هدف آن ۱.۷۰ دلار بود. این جفت ارز از ۱.۷۷ دلار جهش کرد و به ۲۰-EMA رسید که به عنوان یک مقاومت عمل می کند.


اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند و جفت ارز را به ۱.۳۰ دلار کاهش دهند. برعکس، اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از ۲۰-EMA حفظ شود، این جفت ارز می تواند به خط گردن نزولی و سپس تا ۳.۰۰ دلار افزایش یابد.


9999999999 300x186 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LEO/USD


LEO در ۲۱ ژانویه (۱ بهمن)به زیر الگوی کانال صعودی سقوط کرد و بسته شد، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها در سطوح پایین تر خرید کردند و تلاش می کنند قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک برگردانند.


اگر آنها موفق شوند، جفت ارز LEO/USD می تواند مقاومت را در ۳.۹۲ دلار دوباره تست کند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد. سپس این جفت ارز می تواند تا خط مقاومت کانال افزایش یابد.


اگر گاوها قیمت را به بالای کانال برسانند، این ارز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۳.۳۷ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود. سپس می تواند به حمایت قوی SMA ۲۰۰ روزه (۳.۱۹ دلار) برسد.


10101010 300x190 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها بارها و بارها تلاش کردند تا قیمت را بالاتر از مقاومت در ۳.۸۵ دلار ببرند و حفظ کنند اما شکست خوردند. این ممکن است نتیجه سیو سود باشد و منجر به کاهش حمایت قوی در ۳.۴۰ دلار شود.


بازگشت شدید به ۳.۴۰ دلار نشان دهنده خرید تهاجمی در سطح است. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به ۳.۸۵ دلار برسانند. اگر گاوها از منطقه مقاومت بین ۳.۸۵ تا ۳.۹۲ دلارعبور کنند، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود. ممکن است این دیدگاه مثبت در یک شکست باطل شده و زیر ۳.۴۰ دلار بسته می شود.


1111111111شششششش 300x192 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0