سنا
1401/03/28
13:33
داد و ستد بیش از ۶.۵ میلیارد برگه سهم در بورس تهران

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۲۸ خرداد ماه با کاهش ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد همراه شد.


بورس اوراق بهادار تهران امروز، اولین روز کاری هفته را با افت شروع کرد، به طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.


همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش حدود ۳ هزار و ۷۵۱ واحد به رقم ۴۲۵ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.


شاخص آزاد شناور ۸۴ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۹۴ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۲ درصد کاهش یافت.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


طی روز معاملاتی جاری نمادهای پتروشیمی نوری، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، ملی‌مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


براساس این گزارش، امروز گروه صنعت خودرو با ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در راس گروه های صنایع بورسی قرار گرفت، بعد از آن به ترتیب گروه های بانک ها و فلزات اساسی با تقریبا ۳۷۰ و ۳۳۴ میلیارد تومان در رتبه های دو م و سوم قرار گرفتند.


شایان ذکر است، در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۳۹ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۵۵ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۹ هزار فقره معامله و به ارزش حدود ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نماد تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران و داروسازی دانا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


انتهای خبر

0
0