مبین تحلیل
1400/02/24
17:35
اما در بخش فلزات اساسی در فلزات رنگی با کاهش قیمت ها در انتهای هفته عملا تثبیت قیمت ها را داشتیم و نرخ ها به هفته گذشته برگشت داشتند. اما فولاد همچ...

اما در بخش فلزات اساسی در فلزات رنگی با کاهش قیمت ها در انتهای هفته عملا تثبیت قیمت ها را داشتیم و نرخ ها به هفته گذشته برگشت داشتند. اما فولاد همچنان در مسیر رشد خود با ثبات است و اینبار نوبت به شمش فولاد رسید تا با رسیدن نزدیک شدن به ۷۰۰ دلار رشد ۱۰٪ از خود به جا بگذارد. تنها در بورس کالا کاهش قیمتی البته ناچیز را در محصولات فولادی شاهد بودیم که آن هم به دلیل انتظارات کاهش از دلار در ابتدای هفته بود است که در کاهش قیمت بورس کالای محصولات پتروشیمی هم موثر بوده است.



بازار ارز همچنان در تکاپوی اخبار سیاسی قرار داشته و هرچند بر خلاف روند کاهشی هفته گذشته توانسته است با رشد قیمتی به کار خود در این هفته پایان دهد ولی هنوز بیش از ۱۵۰۰ تومان با قیمت تعادلی یک ماهه اخیر فاصله دارد. نرخ دلار در بازارهای منطقه ای هم با رشد همراه شده و در حال حاضر در محدوده ۲۲۵۰۰ تومان قرار دارد. سکه بعد از ریزش قیمتی سنگین هفته گذشته (با عامل کاهش نرخ ارز) در این هفته با رشد حدود ۴٪ همراه شد که به دلیل رشد بیشتر نرخ ارز در این هفته کاهش حباب سکه به کمتر از ۲۵۰ هزار تومان را شاهد بودیم. دلار نیمایی اما هنوز در مسیر کاهشی خود قرار دارد و با نرخی کمتر از ۲۱ هزار تومان در کمترین نرخ خود ازنیمه دوم شهریور سال گذشته قرار دارد. این نرخ برای گزارش اردیبهشت صادراتی های بازار سرمایه می تواند چالش برانگیز باشد.



رمزارزها هفته منفی را پشت سر گذاشتند و بیت کوین به عنوان بزرگترین رمز ارز با وزن ۴۲٪ از کل ارزش این بازار (۹۲۳ میلیارد دلار در برابر ۲۲۵۰ میلیارد دلار ارزش کل بازار) با کاهش ۱۵٪ قیمت ریسکی ترین دارایی سرمایه گذاران این بازار بود. اما در بین بزرگترین رمزارزها پس از بیت کوین به ترتیب لایت کوین (۲۰٪) بایننس کوین (۱۳٪) بیت کوین کش (۱۲٪) و ریپل (۱۰٪) بیشترین ریزش قیمتی هفته گذشته را تجربه کردند و از طرفی دوج کوین رمز ارز چالشی این روزها با رشد ۱۵٪ روز جاری موفق به تثبیت قیمتی در یک هفته گذشته شده است. در حال حاضر چهار رمز ارز بزرگ دنیا با درصد از کل ارزش بازار به ترتیب بیت کوین (۴۲٪) اتریوم (۲۰٪) بایننس کوین (۴٪) و دوج کوین (۳٪) هستند. اما بیشترین ارزش معاملات در نماد تتر و سپس بیت کوین در حال انجام است.


به نظر روند کاهشی رمز ارزها در نیمه راه قرار دارند و از اواسط هفته آینده رشد مجدد ولی تعادلی را در این بازار شاهد خواهیم بود که نرخ ۶۰ هزار دلاری بیت کوین نقطه مقاومت کلی این بازار می باشد.

انتهای خبر

0
0