کوین ایران
1402/07/10
12:10
هکر FTX به طور ناگهانی شروع به جابجایی میلیون‌ها اتر سرقت‌شده کرد

بر اساس داده‌های بلاکچین، هکری که ارز دیجیتال FTX را در میانه سقوط آن هک کرد، به طور ناگهانی شروع…

بر اساس داده‌های بلاکچین، هکری که ارز دیجیتال FTX را در میانه سقوط آن هک کرد، به طور ناگهانی شروع به جابجایی میلیون‌ها دارایی رمزارزی به سرقت رفته در اوایل روز شنبه کرده است.


FTX در نوامبر ۲۰۲۲، ساعاتی پس از اعلام ورشکستگی، هک شد و سام بنکمن-فرید، بنیانگذار آن، از سمت خود به عنوان مدیرعامل کنار رفت.


اترهای سرقت‌شده مرتبط با FTX در انتقال‌اند

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی بلاکچین Arkham، این هکر که حدود ۳۰۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی دارد، مقادیر قابل‌توجهی از اترهای سرقت شده در هک FTX در سال ۲۰۲۲ را جابجا کرده است. این اولین باری است که دارایی‌ها از زمان هک FTX در حال انتقال هستند. Arkham اظهار داشت حدود ۸ میلیون دلار ETH با استفاده از سیستم قرارداد هوشمند RailGun (RAIL) و سپس از طریق پروتکل صرافی غیرمتمرکز ثورچین (RUNE) جابجا شد.


بر اساس داده‌های Arkham، کیف پول معروف به «FTX Exploiter» دارای ارزش حدود ۱.۷ میلیون دلار DAI (DAI)، ۳.۹۷ میلیون دلار تتر (USDT)، ۳۰۰۰۰ دلار USDC و حدود ۴۳۰۰۰ دلار بایننس کوین (BNB) است. این کیف پول همچنین حدود ۴۲۰۰۰ دلار بیت کوین (BTC) و ۸۵۰۰ دلار wBTC دارد.


کیف پول‌هایی که اترها برای اولین بار در یک سال گذشته منتقل کردند، به دو بخش تقسیم شدند و سپس در تراکنش‌های بعدی بیشتر شدند. هکر حدود ۷۰۰ اتر را با استفاده از روتر ThorChain و ۱۲۰۰ اتر دیگر از طریق RailGun منتقل کرد. ۵۵۰ اتر هم در یک کیف پول دیگر نگهداری می‌شوند.


Railgun یک کیف پول مبتنی بر حفظ حریم خصوصی است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌ها و سرمایه خود را برای خدمات مالی غیرمتمرکز مانند وام دادن و استقراض ذخیره کنند. در این کیف‌پول‌ها تراکنش‌ها محافظت می‌شوند، به این معنی که بررسی دقیق تراکنش‌ها برای کسانی که طرف معامله نیستند ناشناخته است. از طرف دیگر، ThorChain پلی است که کاربران با آن می‌توانند توکن‌ها را بین بلاکچین‌های مختلف مبادله کنند. کیف پول اصلی هنوز حدود ۱۲۵۰۰ اتر به ارزش ۲۱ میلیون دلار دارد.


هک FTX

هک FTX در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ رخ داد، زمانی که وجوه از حساب‌های مرتبط با FTX و FTX US تخلیه شدند. این هک تنها چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال و استعفای بنیانگذار آن سم بنکمن-فرید رخ داد. در این هک، مهاجم حدود ۶۰۰ میلیون دلار اتر را سرقت و صرافی را فلج کرد. در زمان هک، راین میلر، مشاور کل FTX، بیانیه‌ای را منتشر کرد و به کاربران هشدار داد که صرافی به بدافزار آلوده شده است.


مدت کوتاهی پس از حمله، مشخص شد که هکر پس از تبدیل تمام رمزارزهای سرقت شده به ETH، به یکی از بزرگترین نهنگ‌های اتریوم در جهان تبدیل شده است. اطلاعات به دست آمده از Etherscan نشان داد که کیف پول “FTX Accounts Drainer” سی و پنجمین کیف پول بزرگ اتریوم در جهان است.


و در نهایت، هکری که این سرقت را انجام داد هرگز شناسایی نشد.





Source


انتهای خبر

0
0