بورس پرس
1401/06/13
10:18
تاریخچه ارز دیجیتال ترون، کاربرد و مزیت خرید از صرافی ایرانیکارت

تاریخچه ارز دیجیتال ترون، کاربرد و آینده آن به همراه نحوه خرید از صرافی ایرانیکارت با کارمزد معاملات صفر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ترون که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، یک بستر اشتراک گذاری محتوای سرگرمی مبتنی بر بلاکچین و هدف آن تغییر صنعت سرگرمی جهانی است. ترون از ویژگی‌های بلاک چین و فناوری شبکه همتا به همتا (P۲P) استفاده می‌کند تا واسطه را حذف کند و به سازندگان محتوا اجازه دهد کارها را مستقیما به مصرف کنندگان بفروشند.


اگرچه تعداد زیادی پلتفرم قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز در اکوسیستم ارزهای دیجیتال وجود دارد، ترون با تمرکز بر رابطه بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان، خود را از آن‌ها متمایز می‌کند.


ارز دیجیتال ترون چیست؟


ترون یک ارز دیجیتال و بلاک چین است که توسط بنیاد ترون توسعه یافته است. این پلتفرم از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) پشتیبانی می‌کند. ارز مورد استفاده در شبکه ترون، Tronix است. کاربران شبکه از TRX برای پرداخت مستقیم به سازندگان محتوا در ازای دسترسی به برنامه‌ها استفاده می‌کنند.


سازندگان محتوا کارمزد تراکنش به ترون نمی‌پردازند. تراکنش های TRX نیز در پلتفرم رایگان هستند. تمام توکن‌های مبتنی بر TRC بطور طبیعی از TRX به عنوان یک وسیله مبادله استفاده می‌کنند. TRX به عنوان واحد اساسی حساب‌ها عمل می‌کند و ارزش تمام توکن‌های دیگر از ارزش ترون مشتق می‌شود. توکن‌های دیگر عبارتند از (BitTorrent (BTT) ، JUSTt (JST) ،USD Coin (USDC) ،Tether (USDT.


ترون شبکه آزمایشی را در مارس ۲۰۱۸ و شبکه اصلی را دو ماه بعد راه اندازی کرد. در مارس ۲۰۱۸، ارز دیجیتال ترون به عنوان یک توکن ERC-۲۰ در بلاک چین اتریوم شروع به کار کرد اما سه ماه بعد به بلاک چین خود منتقل شد.


بیت تورنت با نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و پیشگام در خدمات غیرمتمرکز در جولای ۲۰۱۸ در اکوسیستم ترون ادغام شد. ترون در آوریل ۲۰۲۱، دارای بزرگترین عرضه جهانی استیبل کوین بود و در دسامبر ۲۰۲۱ به یک سازمان خودکار غیرمتمرکز و تحت کنترل جامعه (DAO) تبدیل شد.



بنیان‌گذار ترون کیست؟


ترون در سال ۲۰۱۷، توسط کار آفرین Sun Yuchen که بیشتر با نام جاستین سان شناخته می‌شود در سنگاپور تاسیس شد. جاستین سان مدیرعامل اپلیکیشن موبایل Peiwo است و زمانی نیز به عنوان نماینده ارشد در ریپل فعالیت کرده است. وی حتی در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از کارآفرینان زیر ۳۰ سال فوربس آسیا معرفی شد. سوابق تجاری جاستین سان مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت و بنیاد ترون در اوایل راه اندازی، ۷۰ میلیون دلار با عرضه اولیه(ICO) جمع آوری کرد. وی دفاتر ترون را در قاره آمریکا و مناطق آسیا و اقیانوسیه مدیریت می‌کند.


ترون چه کاربردی دارد؟


ترون از سیستم اثبات سهام استفاده می‌کند. معماری ترون به شبکه این توانایی را می‌دهد که در یک زمان، تراکنش‌های بیشتری را نسبت به سیستم های اثبات کار مانند بیت‌کوین، انجام دهد. ترون ادعا می‌کند می تواند ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد انجام دهد. توان عملیاتی بیشتر و هزینه های کمتر، ترون را برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی جذاب می‌کند.


اکوسیستم ترون شما را قادر می‌سازد تا محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارید، کسب درآمد کنید و حقوق کامل آثار را حفظ کنید. همچنین با استیکینگ ترون می‌توانید درآمد غیرفعال بدست آورید. علاوه بر این، معامله گران ارز TRX را در بازار کریپتو خرید و فروش می‌کنند. اگر به تازگی با این فضا آشنا شده‌اید و مبتدی هستید، لطفا استراتژی‌های مختلف معاملات ارزهای دیجیتال را قبل از سرمایه گذاری آموزش ببینید. سپس از یک صرافی معتبر و معروف برای انجام معاملات استفاده کنید تا خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.



آینده ترون چگونه خواهد بود؟


ترون از نظر ارزش بازار در بین ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد و دارای تیم توسعه دهنده بسیار قوی است. ترون با بیش از ۸۵ میلیون حساب و بیش از ۳ میلیارد تراکنش، یکی از پرکاربردترین بلاک چین‌ها است. در سپتامبر ۲۰۲۱، ترون از نظر کل تراکنش‌های بلاک چین پس از اتریوم در رتبه دوم قرار گرفت. از آنجایی که ترون رقبای قدرتمند زیادی دارد، تمرکز ترون بر بخش سرگرمی به آن جایگاه منحصر به فردی در میان پروژه های بلاک چین دیگر می‌دهد. قیمت ترون نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال تحت تاثیر روند کلی بازار قرار دارد و نوسانی است. آینده قیمتی ترون بستگی به دستاوردها و پیشرفت‌های بعدی پروژه دارد.


آیا ترون برای سرمایه گذاری مناسب است؟


اگر قصد سرمایه ‌گذاری در ترون را دارید، حتما تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ترون را بررسی کنید. سپس با توجه به سبد دارایی‌ها و شرایط کلی مارکت می‌‌توانید تصمیم گیری کنید.



از کجا رمزارز ترون بخریم؟


در ابتدا برای خرید ترون باید در یک صرافی ایرانی و مطمئن ثبت نام کنید. بهتر است در انتخاب صرافی دقت کنید و مواردی مانند سرعت تراکنش‌ها، کارمزدها و پشتیبانی را در نظر بگیرید. هر چه کارمزد کمتر باشد به صرفه‌تر است. برای مثال کارمزد معاملات در صرافی ایرانیکارت صفر است و این مزیت برای کاربران تازه وارد بسیار جذاب است. کاربران این صرافی نیز از عملکرد پشتیبانی و پاسخگویی بسیار رضایتمند هستند. همچنین روند احراز هویت و انجام تراکنش ها در صرافی ایرانیکارت بسیار سریع است و همین ویژگی‌ها این صرافی را به انتخاب اول تمام سرمایه گذاران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران تبدیل کرده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام









انتهای خبر

0
0