ارزینکس
1401/03/22
16:51
💢 سهم بازار دیفای شبکه ترا کجا رفته است؟ اتریوم، بایننس و ترون! 🔘 سقوط شبکه Terra باعث افزایش فعالیت در اتریوم و زنجیره BNB شده است. ترون نیز در ...

💢 سهم بازار دیفای شبکه ترا کجا رفته است؟ اتریوم، بایننس و ترون!



🔘 سقوط شبکه Terra باعث افزایش فعالیت در اتریوم و زنجیره BNB شده است. ترون نیز در این بازار سهمی دارد اما در حال حاضر تمرکز ترون بر استیبل‌کوین الگوریتمی خود است. پیش از فروپاشی شبکه ترا، این اکوسیستم تقریبا ۱۵٪ از کل سهم بازار DeFi را در اختیار داشت. طبق داده‌های DeFiLlama، این دومین مرکز بزرگ برای تمامی سیستم‌های دیفای به شمار می‌رفت. اما با فروپاشی سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به این شبکه از دست دادند و کوچ به سمت شبکه‌های اتریوم، بایننس و ترون و آوالانج آغاز شد.



🔘 اکنون سهم اتریوم از بازار پروژه‌های دیفای ۶۱ درصد و سهم شبکه بایننس ۷.۶ درصد است. پیش از این سهم اتریوم ۵۵٪ و سهم بایننس ۶٪ بوده، آوالانچ ۴٪، سولانا ۳٪،و فانتوم و ترون هرکدام ۲٪ بازار را در دست داشتند. در اتریوم، پروژه هایی مانند Arrakis Finance (پروتکل مدیریت نقدینگی)، Iron Bank (یک پلتفرم وام دهی پروتکل به پروتکل) و Euler (یکی دیگر از پلتفرم‌های وام دهی) کلید جذب پول جدید در DeFi بوده‌اند.



📌 منبع خبر



انتهای خبر

0
0