همفکران
1400/03/30
09:11
تغییر سهام سهامداران عمده/ تحرکات حقوقی ها زیر ذره بین

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

همان‌طور که در هفته گذشته شاهد حمایت از بانکی‌ها بودیم در اولین روز معاملاتی این هفته نیز همچنان شاهد حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های بانکی بودیم، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه بیش از ۳ میلیون سهام بانک سرمایه، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۶ میلیون از سهام بانک آینده ، و بیش از ۵ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد، همچنین بانک ملت نیز با خرید بیش از ۵ میلیون سهم توسط بازار گردان ملت حمایت شد اما دراین‌بین شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی اقدام به فروش ۱۳ میلیون سهم بانک پاسارگاد کرد.


در پتروشیمی‌ها نیز صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از ۱ میلیون سهام پتروشیمی بوعلی را خریداری کرد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۱۵ میلیون سهام نفت و گاز پتروشیمی تامین را خریداری کرد، در میان پالایشی‌ها نیز شرکت توسعه سرمایه رفاه ۷ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد.


در روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین هم خریدار داشت هم فروشنده، شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین ۳۰۹ میلیون از سهام این شرکت را به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فروخت .


شرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر روز شنبه بیش از ۸۹۹ میلیون از سهام توسعه و عمران امید را به فروش رساند و صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا ۱۴ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


در روز شنبه حمایت خاصی از سیمانی‌ها شکل نگرفت اما در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از یک‌میلیون سهام فولاد امیر کاشان، شرکت توسعه سرمایه رفاه ۲۲ میلیون سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت پرتوکالاپردیس ۲۷ میلیون از سهام شرکت آلومینیوم ایران را خریداری کردند .


شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری که طی روز چهارشنبه، بیش از ۳۸۴ میلیون از سهام صندوق بازنشستگی کشوری و ۶۵ میلیون از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری را به فروش رسانده بود اما این بار صندوق بازنشستگی کشوری شنبه در اقدامی بیش از ۴۱۳ میلیون سهم شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری را به فروش رساند .



انتهای خبر

0
0