سنا
1400/06/24
13:07
شاخص از فتح کانال ۱.۵ میلیون واحدی بازماند

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، بیستم و چهارم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۶۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات واپسین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۶ هزار و ۹۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۶۱۸ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودروبا ۹۲ هزار و ۴۴۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۰۰ هزار و ۹۵۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۱ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۴۷ هزار و ۹۲۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۴۴ هزار و ۸۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پتروشیمی پارس با ۳۳۹ واحد، بانک ملت با ۱۸۶ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۷۷ واحد، شرکت تراکتورسازی ایران با ۱۱۱ واحد و شرکت سیمان فارس و خوزستان با ۹۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵۷ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۶۴۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۴۸ واحد و گروه مپنا با ۴۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0