رمزارز نیوز
1402/12/07
15:00
توکن‌های لایه دوم اتریوم، پرچم‌دار حرکت صعودی در بازار؛ قیمت منتل رکورد…

رالی توکن‌های دیفای (DeFi) با نزدیک‌تر شدن به ارتقای دنکن (Dencun) اتریوم سرعت گرفت. در هفته گذشته، پلتفرم‌های دیفای و لایه ۲ اتریوم، عملکرد بسیار خوبی داشتند که در نهایت منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت توکن‌های دیفای شده است.


این در حالی است که اتریوم برای ارتقای دنکن آماده می‌شود. این ارتقا، بهبودهای قابل‌توجهی را در زمینه امنیت، مقیاس‌پذیری و عملکرد شبکه به همراه خواهد داشت.


یکی از موارد مهم دنکن، طرح EIP-۴۸۴۴ است که یک پیشرفت انقلابی برای مقیاس‌پذیری اتریوم محسوب شده و قادر خواهد بود کارمزد تراکنش‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد.


کاهش چشمگیر کارمزدها در لایه ۲ اتریوم به عنوان یک نقطه عطف بلاک چین اتریوم در نظر گرفته می‌شود و زنجیره‌های لایه ۲ را به گزینه جذابی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و همچنین کاربران تبدیل می‌کند.


همچنین، پس از بیانیه یونی سواپ در هفته گذشته مبنی بر پرداخت پاداش برای استیکینگ و دادن نمایندگی توکن به اعتبارسنج‌ها، توکن‌های دیفای گوی سبقت را از توکن‌های هوش مصنوعی ربودند و در نتیجه، شاهد افزایش بیشتر قیمت توکن‌های دیفای بودیم.


از جمله توکن‌های دیفای که بهترین عملکرد را داشتند، می‌توان به یونی، سوشی، آوه، کوتی و کامپاند، اشاره کرد.اخیرا منتل (MNT) نیز به این جمع اضافه شده است.


این توکن در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد سوددهی داشت و رکورد قیمتی جدیدی را در محدوده ۰.۹۵ دلار به ثبت رساند. در همین حال، ارزش بازار منتل به بیش از ۳ میلیارد دلار صعود کرد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن هم با افزایش ۲۰۰ درصدی، به بیش از ۱۷۵ میلیون دلار رسید.


یکی از ویژگی‌های مهم منتل، سازگاری آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. با گسترش و توسعه قابل‌توجه منتل، این شبکه ۱.۵ میلیارد دلار اتریوم استیک‌شده تحت عنوان اتریوم استیک‌شده مانتل (mETH) جذب کرده است.


انتهای خبر

0
0