بورس پرس
1400/01/08
00:00
توضیح بانک ملت درباره انتقال ۹ هزار میلیاردی سهام ۴ پالایشگاه و ۶ شرکت

بانک ملت از طی مراحل انتقال بخشی از سهام چهار پالایشگاه و ۶ شرکت دیگر جمعا به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان بابت تسویه بخشی از مطالبات از دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بانک ملت از طی مراحل انتقال بخشی از سهام چهار پالایشگاه و ۶ شرکت سرمایه‌گذاری ملی، هپکو، ایران ترانسفو، بیمه البرز، بیمه اتکایی امین و ایران خودرو جمعا به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان بابت تسویه بخشی از مطالبات از دولت خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.


براین اساس، کاظم چاوشی مدیر امور مالی "وبملت" پیرو اطلاعیه ۱۴ دی و در راستای اجرای مفاد مصوبه هیات وزیران و اصلاحیه ۲۴ اسفند در خصوص تسویه قسمتی از مانده بدهی دولت به بانک های ملت، تجارت و صادرات از محل سهام شرکت های بورسی اعلام کرد: طبق توافق صورت گرفته، مقرر شد معادل ۹ هزار میلیارد تومان از سهام متعلق به دولت در شرکت های مندرج در جدول پیوست بصورت یک سوم نقد و دو سوم از محل تهاتر مطالبات بانک از دولت به این بانک منتقل شود که تا پایان سال مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان بابت حصه نقدی معامله به حساب دولت در ۴ مرحله واریز شده و فرآیند انتقال مالکیت سهام مذکور معادل ۹ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.


طبق بند ۲ اصلاحیه ۲۴ اسفند مصوب هیات وزیران، قیمت سهام موضوع این تصویب‌نامه معادل قیمت پایانی سهام موضوع واگذاری در روزهای پرداخت وجه نقد توسط بانک ها خواهد بود.


فهرست سهام واگذار شده دولت به بانک ملت



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0