اخبار اکس نوین
1400/12/07
17:04
تراست والت از چه شبکه هایی پشتیبانی می کند؟

تراست والت یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال است که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و از ارزهای زیادی پشتیبانی می کند. از سوی دیگر Trust Wallet قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS را دارد؛ به همین دلیل در همه زمان ها در دسترس افراد قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا مبادله آن ها بپردازید. در این مقاله از اکس نوین می خواهیم شما را با شبکه های تراست ولت آشنا کنیم. چرا باید شبکه های تراست ولت را پیدا کنیم؟ وقتی که می خواهیم ارز دیجیتال را برای دیگران بخریم…

تراست والت یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال است که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و از ارزهای زیادی پشتیبانی می کند. از سوی دیگر Trust Wallet قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS را دارد؛ به همین دلیل در همه زمان ها در دسترس افراد قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا مبادله آن ها بپردازید. در این مقاله از اکس نوین می خواهیم شما را با شبکه های تراست ولت آشنا کنیم.


وقتی که می خواهیم ارز دیجیتال را برای دیگران بخریم و یا آدرس کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهیم تا ارزهای خریداری شده را به حساب ما واریز کنند؛ نیاز به شناخت شبکه های تراست ولت داریم. زیرا این آدرس ها در شبکه های مختلف متفاوت هستند. از سوی دیگر گاهی اوقات ممکن است در زمان خرید شیبا اینو در تراست والت یا دیگر ارزهای دیجیتال، به این بن بست برسید که نمی توانید با جستجوی نام ارز، به آن دسترسی پیدا کنید. در چنین زمانی باید شبکه را تغییر دهید تا بتوانید به همه ارزهایی که در کیف پول Trust Wallet پشتیبانی می شوند، دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل است که قبل از هر کاری باید بدانید که این کیف پول نرم افزاری از چه شبکه هایی پشتیبانی می کند.


برای اینکه بتوانید شبکه های تراست ولت را پیدا کنید؛ باید دو نکته را برای خودتان مشخص کنید:


پس از مشخص کردن این دو مورد، باید به قسمت wallet در کیف پول خود بروید. سپس نام ارز دیجیتال مورد نظر خود را در باکس مربوط به جستجو تایپ کنید تا اینکه اسم ارز دیجیتال و شبکه مورد نظر شما نمایش داده شود. برای مثال اگر قصد خرید بیت کوین در شبکه BEP۲ را دارید؛ باید نام بیت کوین را در باکس مورد نظر جستجو کرده و سپس بر روی Bitcoin BEP۲ کلیک کنید. پس از این کار یک صفحه برای شما باز می شود که باید در آن، گزینه Send را انتخاب کنید. حالا یک کد QR برای شما نمایش داده می شود که نشان دهنده آدرس ارز دیجیتال در شبکه مورد نظر است. شما می توانید با انتخاب گزینه Copy، آدرس شبکه های تراست ولت را در حافظه گوشی خود نگه دارید.


قبل از اینکه بخواهید کار با کیف پول تراست را آغاز کنید؛ باید بدانید که از چه شبکه هایی پشتیبانی می کند. به این ترتیب می دانید که برای خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق Trust Wallet باید چه کاری را انجام دهید و چگونه به آدرس کیف پول خود در شبکه مورد نظر دست پیدا کنید. از جمله مهم ترین شبکه های تراست ولت می توان به موارد زیر اشاره کرد:


شبکه BEP۲ مربوط به بلاک چین بایننس است و مجموعه ای از استانداردها است که باعث کاهش کارمزد در این بلاک چین می شوند. به علاوه استفاده از این شبکه می تواند سرعت تراکنش ها را هم افزایش دهد. باید توجه کنید که کف حداقلی برداشت از بایننس، در زمانی که از شبکه BEP۲ استفاده می کنید؛ به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین استفاده از این شبکه در زمانی توصیه می شود که قصد دارید مبالغ پایین را جا به جا کرده یا مقدار کمی ارز دیجیتال خریداری کنید.


نکته مهم دیگری که در زمان استفاده از شبکه BEP۲ باید بدانید این است که قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که کیف پول مقصد هم از این شبکه پشتیبانی خواهد کرد. در غیر این صورت انتقال شما به مقصد نرسیده و در نهایت هیچ ارزی دریافت نخواهد شد. علاوه بر این موارد اگر بخواهید ارزهایی را که در شبکه BEP۲ هستند شناسایی کنید؛ می توانید به سراغ آدرس ولت آن ها بروید. اگر این آدرس با BNB شروع شده یا به عبارت memo نیاز داشته باشد؛ متوجه خواهید شد که کیف پول این ارزها در این شبکه قرار دارد.


شبکه BEP۲۰ بیشتر برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم و دات در دسترس است. بنابراین در زمانی که می خواهید این ارزهای دیجیتال را در تراست ولت خرید و فروش کنید؛ باید نوع شبکه را در زمان واریز و برداشت به دقت مشخص کنید. این شبکه که به نام بایننس اسمارت چین هم شناخته می شود؛ سازگاری بیشتری با ارزهای بر پایه اتریوم دارد. به علاوه کارمزد بسیار پایینی دارد و خیلی سریع تراکنش ها و بلاک ها را تایید می کند. به طور معمول در زمانی که بخواهید از قراردادهای هوشمند استفاده کنید؛ پیشنهاد می شود که شبکه BEP۲۰ را انتخاب کنید.


شبکه ERC۲۰ در واقع یکی از شبکه های تراست ولت برای انتقال توکن های بلاک چین اتریوم است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. استانداردهای این شبکه نحوه ارسال و دریافت توکن ها، عرضه کلی آن ها و به روزرسانی های موجود را تعیین می کنند؛ به همین دلیل گفته می شود که تمامی امورات مالی توکن های ایجادشده، در این شبکه استانداردسازی شده است. یکی از دلایل محبوبیت ERC۲۰ قوانین تسهیل کننده ای است که برای توسعه دهندگان توکن ها در نظر گرفته است.


به علاوه این شبکه از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی می کند و می توان با استفاده از آن تراکنش ها را با سرعت زیادی انجام داد. اما نکته قابل توجه اینجا است که این سرعت زیاد باعث ایجاد خطا نخواهد شد و در مجموع ERC۲۰ یکی از سریع ترین شبکه های تراست ولت است. البته باید در زمان انتخاب شبکه ERC۲۰ و BEP۲۰ به آدرس ولت بسیار دقت کنید؛ زیرا در فهرست توکن های تراست ولت، هر دو با پسوند یکسانی نمایش داده می شوند. شما می توانید ارزهای دیجیتال LINK، USDT، MKR، MATIC و SHIB را از طریق این شبکه خرید و فروش کنید.


جمع بندی


شناخت شبکه های تراست ولت به شما کمک می کند تا بتوانید ارزهای دیجیتال را در مسیر درستی منتقل کرده و مطمئن شوید که به مقصد می رسند. دقت کنید که در زمان انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت باید شبکه والت های مقصد و مبدا یکسان باشند؛ در غیر این صورت امکان انتقال وجود نخواهد داشت. پس باید در زمان کپی کردن آدرس کیف پول خود، به شبکه آن دقت ویژه ای داشته باشید.


انتهای خبر

0
0