رمزارز نیوز
1403/01/25
12:00
۹۲۵ میلیون دلار لیکویید شد! آیا اصلاح بازار رمزارزها عمیق‌تر می‌شود؟

طی روز گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) در پی یک اصلاح شدید، بیش از ۶ درصد سقوط کرد و به ۶۵ هزار دلار رسید. اصلاحات در بخش آلتکوین‌ها حتی عمیق‌تر بود و قیمت ده آلتکوین برتر بین ۸ تا ۱۵ درصد کاهش یافت.


طبق داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، تقریبا ۹۲۵ میلیون دلار پوزیشن صعودی در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده‌اند. روز جمعه، چشم‌انداز مالی به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی دچار تلاطم شد و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به دارایی‌های امن سنتی مانند اوراق قرضه و دلار روی بیاورند.


با این حال، اصلاح قیمت در تمامی طبقات دارایی مانند اس اند پی ۵۰۰ (S&P۵۰۰) و حتی طلا نیز به وقوع پیوست. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، علی‌رغم احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، نسبت به داده‌های CPI و تورم نگرانی‌هایی دارند.


طبق گزارش کایکو ریسرچ (Kaiko Research)، نوسانات موجود در بازار آپشن بیت کوین در آخر هفته گذشته افزایش یافت و روند نزولی هفته قبل را معکوس کرد.


آدام مک کارتی (Adam McCarthy)، تحلیلگر کایکو ریسرچ توضیح داد که این افزایش معمولا نشانه کاهش اعتماد فعالان بازار در مورد روند قیمت است.


افزایش نوسانات اغلب معامله‌گران را وادار می‌کند تا برای محافظت از پوزیشن‌های موجود یا حدس و گمان در مورد حرکات بالقوه قیمت، هزینه بیشتری بپردازند.


نوسانات بیت کوین در روز جمعه تشدید شد و در میان آشفتگی بازارهای مالی جهانی که ناشی از افزایش خطرات ژئوپلیتیکی بود، به بیش از ۸ درصد رسید.


کایکو به افزایش قابل توجه نوسانات قراردادهایی که در دو هفته آینده منقضی می‌شوند، اشاره کرد. نوسانات این قراردادها تنها طی دو روز از ۵۹ درصد به ۷۱ درصد افزایش یافته است. این رشد به معنای پیش‌بینی افزایش نوسانات کوتاه‌مدت توسط سرمایه‌گذاران است.


اصلاح قیمتی در بازار آلتکوین‌ها حتی عمیق‌تر بوده است. قیمت اتریوم (ETH)، با سقوطی ۱۲ درصدی، بیشترین کاهش روزانه را از نوامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند.


سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE) نیز افت قیمت تقریبا ۱۲ الی ۱۳ درصدی را تجربه کردند. به طور مشابه، کاردانو (ADA) و پولکادات (DOT) شاهد کاهش قیمت حدود ۱۵ درصدی بودند.


انتهای خبر

0
0