کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/21
13:46
کاهش ۸۴۸ واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۴۸واحد کاهش یافته و به رقم دو میلیون و ۵۳...

کاهش ۸۴۸ واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۴۸واحد کاهش یافته و به رقم دو میلیون و ۵۳هزار واحد رسید.


از سویی شاخص کل با معیار هم وزن ۱۹۳۳واحد افزایش یافته و رقم ۷۰۱هزار و ۲۶واحد را به ثبت رساند. معامله‌گران در این بازار بیش از ۲۹۹هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۰هزار و ۵۴۷میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت اصفهان و فرآوری معدنی اپال کانی پارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس سه واحد کاهش داشته و در رقم ۲۵هزار و ۱۸واحد ایستاد. فعالان در این بازار بیش از ۱۶۵ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۵هزار و ۷۱۸میلیارد ریال در فرابورس ایران انجام دادند.


لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، بهمن دیزل، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، بانک سامان، صنایع گلدیران و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0