رمزارز نیوز
1403/05/01
13:00
بیت‌کوین دوباره در مسیر رشد؛ کدام آلت‌کوین‌ها در پی آن صعود خواهند کرد؟

قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر به تدریج به سمت مرز ۷۰ هزار دلار افزایش یافته که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران همچنان مثبت است. در همین حال، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین ایالات…

قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر به تدریج به سمت مرز ۷۰ هزار دلار افزایش یافته که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران همچنان مثبت است. در همین حال، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین ایالات متحده در ۱۹ جولای، ۳۸۳ میلیون دلار سرمایه جذب کردند. این امر باعث شد که مجموع ورودی خالص به این صندوق‌ها از زمان راه‌اندازی به بیش از ۱۷ میلیارد دلار برسد.


از آنجایی که قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار رسیده، به نظر می‌رسد نهنگ‌ها حجم فروش خود را کاهش داده‌اند. همچنین، قدرت روند بیت‌کوین منجر به بهبود قیمت چندین آلت‌کوین دیگر نیز شده است. اکنون این احتمال وجود دارد که بازار کریپتو پس از آغاز به کار ETFهای اسپات اتریوم در ۲۳ جولای، بیش از پیش تقویت شود.


آیا بیت‌کوین می‌تواند بهبود خود را در کوتاه‌مدت ادامه دهد و موجب رشد بیشتر قیمت آلت‌کوین‌ها شود؟ در ادامه به بررسی روند قیمت این ارز دیجیتال و ۴ آلت‌کوینی که بیشترین پتانسیل رشد را دارند، می‌پردازیم.


بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در ۱۹ جولای پس از رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۳۷۹۲ دلار) جهش کرد و از مقاومت ۶۶۱۲۸ دلار فراتر رفت. اکنون، شیب منحنی میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۶۰۸۲۷ دلار) افزایش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده مثبت رسیده که نشان‌دهنده غلبه گاوها بر خرس‌ها است.


اگر قیمت بالای ۶۶۱۲۸ دلار باقی بماند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۷۰ هزار دلار صعود کند. انتظار می‌رود که خرس‌ها در منطقه ۷۰۰۰۰ تا ۷۳۷۷۷ دلار دفاع قوی‌ای از خود به نمایش بگذارند.

btc-price-bullish-path-sol-icp-grt-bonk

چنانچه قیمت کاهش یابد، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به عنوان حمایت عمل خواهد کرد و در صورت شکسته شدن آن، شاهد آزمایش حمایت میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه خواهیم بود.


سولانا

قیمت سولانا (SOL) در ۲۰ جولای به بالای خط روند نزولی خود صعود کرد و الگوی مثلث نزولی را باطل نمود که سیگنالی صعودی محسوب می‌شود.


افزایش شیب منحنی میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۱۴۸ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۱۸۹ دلار و متعاقبا تا مقاومت ۲۱۰ دلار صعود کند.

btc-price-bullish-path-sol-icp-grt-bonk

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و دوباره وارد الگوی مثلث شود، جفت ارز SOL/USDT تا حمایت میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه کاهش خواهد یافت.


اینترنت کامپیوتر

قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP) در ۱۵ جولای بر مقاومت خط روند نزولی خود غلبه کرد که نشان‌دهنده کاهش کنترل خرس‌ها بر بازار است. میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی قرار دارند و شاخص RSI هم در منطقه مثبت قرار گرفته است.


خرس‌ها در تاریخ ۱۹ جولای سعی کردند قیمت را به زیر خط روند شکسته شده برسانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند. چنانچه قیمت افزایش پیدا کرده و بالای ۱۰.۵۰ دلار باقی بماند، جفت ارز ICP/USDT می‌تواند تا ۱۳ دلار و سپس به ۱۴ دلار صعود کند.

btc-price-bullish-path-sol-icp-grt-bonk

در همین حال، خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را تا زیر ۹.۳۶ دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت آن‌ها، احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه وجود دارد که شکست آن، منجر به آزمایش حمایت ۶ دلار خواهد شد.


گراف

گراف (GRT) در چند روز گذشته در محدوده باریکی بین ۰.۲۲ دلار و میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۰.۱۹ دلار) معامله شده، اما بعید است که برای طولانی‌مدت در این محدوده باقی بماند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۰.۲۲ دلار برسانند، جفت ارز GRT/USDT می‌تواند تا خط روند نزولی افزایش یابد.


خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا رالی قیمت را در این سطح متوقف کنند، اما اگر گاوها غالب شوند، این جفت ارز می‌تواند روند صعودی خود را تا ۰.۲۷ دلار و سپس، تا ۰.۳۲ دلار ادامه دهد.

btc-price-bullish-path-sol-icp-grt-bonk

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید و به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه سقوط کند، گاوها تسلیم خواهند شد و قیمت تا حمایت ۰.۱۵ دلار کاهش خواهد یافت.


بانک

قیمت بانک (BONK) طی چند روز گذشته، داخل الگوی مثلث متقارن در نوسان بوده که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری بین گاوها و خرس‌ها است. شیب منحنی میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۰.۰۰۰۰۲۵ دلار) شروع به افزایش تدریجی کرده و شاخص RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خریداران است.


اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۰.۰۰۰۰۳۶ دلار و در ادامه به خط مقاومت الگوی مثلث برسانند. پیش‌بینی می‌شود در این سطح، فروش گسترده‌ای توسط خرس‌ها به وقوع بپیوندد.

btc-price-bullish-path-sol-icp-grt-bonk

در این میان، میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه حمایت مهمی است که می‌تواند از نزولی قیمت جلوگیری کند. با این حال، شکسته شدن آن می‌تواند باعث سقوط قیمت تا خط حمایت الگوی مثلث شود.


انتهای خبر

0
0