اقتصاد آنلاین
1400/03/03
16:02
وبوعلی ۹میلیارد تومان سهام بورسی خرید / ارزش بازاری وبوعلی به هزار و ۸۵۰میلیارد تومان رسید

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، هفت میلیارد و ۴۴۵میلیون تومان کاهش یافت. وبوعلی در این مدت هفت میلیارد تومان از فروش سهام‌های متعلق به خود سود کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، هفت میلیارد و ۴۴۵میلیون تومان از ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی کاسته شد. با این افت، ارزش بازاری وبوعلی در پایان اردیبهشت به حدود هزار و ۸۵۰میلیارد تومان رسید.


با این وجود صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم که ۳۴.۳درصد پرتفوی وبوعلی را به خود اختصاص داده است، رشد ۶۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومانی در اردیبهشت ماه را رقم زد. همچنین ارزش بازار سهام‌های گروه فلزات اساسی که متعلق به بوعلی بودند، رشدی ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومانی را ثبت کردند.


از سوی دیگر گروه پالایشی‌ها با افت ۱۱میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش را رقم زد. پس از آن گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و مواد و محصولات دارویی با کاهش حدود ۱۰میلیاردی در رده‌های بعدی بیشترین افت ارزش قرار گرفتند.


وبوعلی در اردیبهشت ماه سهام پنج شرکت بورسی را به ارزش مجموعا ۹میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان خریداری کرد. خرید سهام نفت ایرانول، تولید نیروی برق دماوند، نفت سپاهان و همچنین حق تقدم شرکت‌های پتروشیمی جم و هلدینگ توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری‌های جدید وبوعلی در اردیبهشت ماه بودند. همچنین وبوعلی ۱۰میلیارد تومان سهام شرکت بازارگردانی گروه دی، از شرکت‌های خارج از بورس را خریداری کرد.


از طرفی وبوعلی بخشی از سهام خود در شرکت‌های پتروشیمی اراک، بیمه ما، بانک تجارت و بانک ملت را به فروش رساند و از این طریق هفت میلیارد تومان سود شناسایی کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


بوعلی
انتهای خبر

0
0